Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más? 2022.06.13-18.

A válaszom egy szóban: NEM!

Utolsó módosítás: 2025.01.11. 17:00

Az utazásra 2022.06.13-18 került sor, ma újra elővettem, olvastam egy FB-bejegyzést, hogy idén újra megnyitják a Plöckenpass hágót. A hágó neve nagyon ismerős volt, keresgéltem a saját archívumomban, és tényleg jártunk már ezen a hágón, sőt nem is egyszer. Először 2019-ben, utoljára 2022-ben. Ez a 2022-es utazást búcsúzásnak szántam eredetileg, de úgy adódott, hogy akkor ezzel az utazással nem fejeződött be az ausztriai utazásaink sorozata, de 2024-ben bekövetkeztem olyan egészségügyi események, amelyek már nem fogják lehetővé tenni, hogy utazzunk, főleg nem ilyen messzire.

Ma (2025. január) újra előszedtem ennek az utazásnak a bejegyzéseit, újra szeretném átélni e utazás élményeit, ezzel pedig egy időben frissítem is talán! (Ahogy elnézem a bejegyzést, bizony a formázással vannak megjelenítési gondok, színek néhol olvashatatlanná teszik, nos, ezeket most kijavítom!)

"Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra", ugye ez mindenki számára ismerős közmondás? Na és mennyire igaz is, ennek köszönhető, hogy ma vannak emlékeim, amiket visszaidézhetek, mert amikor megtehettük utaztunk! Persze sokan úgy gondolják, először miért nem a közvetlen környezetünket (Magyarországot) ismerjük meg? Igazolva vagyok, ma már nem tudnánk a korábban felkeresett helyeket újra felkeresni és nem azért, mert nem lenne rá időnk, sőt még pénzünk is meglenne rá, de az egészségünk sajnos már nem engedi, hogy utazzunk, még Magyarországon belül sem. Tehát utazz, és ha lehet, minél messzebb, hogy később, amikor már nem teheted meg, akkor ne keljen bánkódnod, miért nem utaztam, amikor még megtehettem volna!

Amikor elkezdtünk utazgatni külföldre (1992), a digitális képrögzítő technikám a korhoz igazodott, így bizony a videóm kezdetben igen csak gyenge minőséget adott. Mára (2024) jött létre az a technikai felszerelés, amely a mai minőségi elvárásoknak már megfelelő lenne, de sajnos az utazási lehetőségeink már nem teszik lehetővé az utazásokat:
  • Nikon D3200 - tükörreflexes kamera,
  • 17-105 mm Zoom;
  • Nikon Coolpix A1000 kamera, 24-840 mm Zoom;
  • DJI Action 4 kamera;
  • Xiaomi 14 - Leica kamerával;
  • DJI Mini 3 drón;
  • DJI NEO szelfi drón;
  • sőt még autós dash kamerám is van, 4K minőséggel.

Szóval meg lenne minden technikai lehetőségem, jó minőségű élmény rögzítésre, de az utazási korlátozás ezt már lehetetlenné teszi.

__________________________

Múlt héten (2022. június eleje!) gyűjtöttem össze néhány gondolatot az utazással kapcsolatosan, aztán 1 hete gondoltunk egyet, nem várjuk meg míg a hatalmas "Családvédelemnek és Rezsivédelemnek", valamint a "Háború árát ne a magyarok fizessék meg" akció eredményeként 500,-Ft lesz 1€, kiutaztunk kedvenc helyünkre: Ausztriába!

Hozzákezdek az úti beszámolóhoz, ha van kedved, akár részletekben, akár megvárva, míg a végére érek a beszámolómnak, egyben elolvashatja majd az élményeket, volt bőven!

Közreadom az utazás tervezett költségvetési tevét, ezt egy EXCEL táblában szoktam megtervezni:

A kiutazás mint a rBiker rögzítésén látható 620 km, az utazási idő 7:50 óra, így ezt egyben videón bemutatni értelmetlen, úgysem nézné végig senki sem, ezért ezt felbontom több részre, azaz lesz még 1/a, .... stb rész is, a hozzá tartozó leírás is önállóan lesz elérhető.
Frissítve: 2025.01.11. 17:00
Összesen ennyi videó készült: 37.db., 40GB-nyi FHD (1080p), 392 perc, 11,5 óra
... és én BALGA (!) arra gondoltam, hogy kedvezek azoknak, aki 1-1 videó nézést 1 percnél abba hagyják, szóval ha készítenék minden videóról 1-1 Short videót, azaz 37.db. 1,5 perc, akkor talán kedvet kapnának hozzá, hogy legalább a rövid változatot megnézzék és láthatnák, hogy érdemes lenne a teljes videó sorozatot végig nézni! Na jó meglátom, hozzákezdek, aztán majd a nézettség alapján vagy folytatom, vagy nem!

Ez egy új koncepció, hátha többen kedvet kapnak a nézegetésre, tapasztalatszerzésre, ötletszerzésre.

1-1 részt csak akkor fogok megosztani a Facebook-on, ha teljesen elkészültem vele, de akinek van hozzá kedve és ideje, az nyomon követheti a GoogleBlog oldalamon, hiszen ott 1-1 rész folyamatosan fog frissülni, így nyomon követhető a történet, képekkel, videóval, szöveggel.

Az utazás 6 napjának Tartalomjegyzéke:

  • 1.rész, Kiutazás Budapest-ről Fusch-ba (Szálláshelyre)
  • 2.rész, 2.napi részletek (egy bejegyzésben, alábontva!)
    • 2a. Großglockner Alpenstrasse
    • 2b. Heiligenblut-tól Döllach im Drautal-ig
    • 2c. Döllach-tól Nassfeld (Ausztria/Olaszország határa)
    • 2d. Nsssfeld-től Pontebba-ig
    • 2e. Pontebba-tól Tolmezzo-ig
    • 2f. Tolmezzo-ig Plöckenpass
    • 2g. Plöcken Pass-tól Gailbergstrasse (Oberdtauburg)
  • 3.rész, 3.napi részletek (egy bejegyzésben, alábontva!)
    • 3a. Großglockner Alpenstrasse
    • 3b. "Szedd Magad" földieper-szedés
    • 3c. Defereggental - völgy
    • 3d. Staller Sattel hágó Olaszország
    • 3e. Großglockner Alpenstrasse Dél-ről Észak-felé
    • 3f. Edelweiss kilátó-csúcs
  • 4.rész, 4.napi részletek (egy bejegyzésben, alábontva!)
    • 4a. Gerlos Alpenstrasse
    • 4b. Zillertal (részlet)
    • 4c. Schleges Alpenstrasse (felfelé)
    • 4d. Schlegeis Stausse
    • 4e. Schlegeis Alpenstrasse (visszafelé)
  • 5.rész, 5.napi részletek (egy bejegyzésben, alábontva!)
    • 5a. Großglockner Alpenstrasse I.
    • 5b. Grosßglockner Alpenstrasse II.
    • 5c. Grosßglockner Alpenstrasse III.
    • 5d. Grosßglockner Alpenstrasse IV.
    • 5e. Grosßglockner Alpenstrasse V.
    • 5f. Grosßglockner Alpenstrasse VI.
    • 5g. Grosßglockner Alpenstrasse VII.
  • 6.rész, Hazautazás Fusch-ból Budapest-re (egy bejegyzésben, alábontva!)
    • 6a. Búcsúzás Ausztriától I.rész (Bucsúzás Fusch-tól)
    • 6b. Búcsúzás Ausztriától II.rész (Obertauern)
    • 6c. Búcsúzás Ausztriától III.rész (Turracher höhe, Nocky Flitzer bob)
    • 6d. Búcsúzás Ausztriától IV.rész (Graz)

Végére is értem a 6 napos kikapcsolódás beszámolójának!


Végül összesítettem a tényleges költségeket és betettem az eredeti tervbe

Látható, hogy a tervhez képest 85.000,-Ft -al kevesebbe került, mint a tervezet.
Miért is:
  • A szállásnál Frau Marlen a barátságunkra tekintettel 5 nap helyett 4 nap szállást számolt, (-105 €),
  • a benzinfogyasztást 8 l/100 km-el számoltam, de a tényleges fogyasztás 6 l/100 Km volt csupán (jó utak, tiszta levegő, folyamatos, egyenletes gázpedál),
  • A benzin ár a 2,2€ helyett csupán 2,08€ volt,
  • az étkezéseknél jelentős volt megtakarítás, mert bevállt, az egyszeri meleg étkezés délben, így este, csupán egy vásárolt szenvics is elegendő volt.
Tehát 6 nap, 5 éjszaka teljes költséggel: 465.187,-Ft (1.120€) volt. Ez bizony nagyon sok pénz, viszont teljes szabadsággal volt megvalósítható.

RÁADÁS!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok