Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más? (6.nap - Búcsúzás, Hazafelé)

Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más?

Folytatásban: 6.nap - Búcsúzás Ausztriától - Hazafelé

Eljött az utolsó nap is, megreggeliztünk, kifizettem a számlát és könnyes búcsút vettünk Frau Marlene-től és Herr Hermann-tól, bízva abban, hogy talán még lesz lehetőségünk még látni egymást, ha mégsem, akkor ez volt az utolsó találkozásunk.

Miért írtam, hogy utolsó?
  • Nyugdíjasként biztosan nem lesz rá lehetőség, hiszen a magyar nyugdíj nem Európa-i;
  • Ha már nem fogok dolgozni (78!), akkor lehetetlen vállalkozás egy utazás;
  • Utoljára hagytam a legsúlyosabb érvet, 14 éves autóval, amiben 520.000 (igen ötszáz-húsz-ezer) km van benne, elindulni egy ekkora utazásba, hát bizony hatalmas felelőtlenség lenne már! Bizony hiába volt már egy motorcseréje, ismét elkezdődött a hűtővíz kinyomása a kiegyenlítő tartájba. Hallom, mondjátok, venni kell egy másikat, igen ez lenne a megoldás, de erre már nincs lehetőség. Újat 10 millióért? Használat, amivel átvernek, és zsákbamacska, NEM (!), ha a jelenlegi elmúlik, akkor az utazás is elmúlik vele együtt! Na meg 78 évesen, el kell már gondolkozni azon meddig lehet még vezetnek? Hát igen, amíg az orvos meghosszabbítja a jogsit.
Főtér, Fusch an der Großglockner, jobbra: Oberreiter Apart Pansion***

A hazafelé utat úgy terveztem és a Waze (telefonos APP) úgy programoztam, hogy nincs Ausztriában autópálya matricám, a fizető kapukat/alagutakat kerülje el, így aztán egy majdnem vízszintes (egyenes) utat tervezett Magyarországig, Búcsú határátkelőn való átlépéssel, majd M86 - Győr - M1 - Budapest.
rBiker.com útvonal nyomkövető szerint megtett utunk hazafelé utazva

Az utazás előtt terveztem, e szerint az 1 hét (6 nap, 5 éjszaka) költségét akkor: 582.650,-Ft számoltam, 400,-Ft/€, és 2,20 €/l 95-ös benzinárral, na saccolhattok mennyi lesz a végösszeg, ha össze adunk mindent. Utoljára ennek a bejegyzésnek a végére én is össze fogom adni és kiderül, hogy mennyi a mennyi? Annyi előre elárulok, hogy az OTP akkor tájt (azon a héten 415,-Ft/€ árfolyammal számolta a bankkártyás fizetéseimet!

Míg a fenti néhány bekezdést összeállítottam, el is készültem a 6. nap első videójával, íme:
6a.rész - Búcsúzás Ausztriától I.rész. (Fusch)

Mit is mutassak meg a hazafelé útból? Arra gondoltam, hogy talán:
  • Mivel az autópályákat kihagyom, most bemutatnék egy rövidített utat az erdőn át;
  • előtte egy kisvároson való áthaladást, benne egy csodás kéttornyú katedrálissal;
  • és végül Radstadt mellett elhúzunk és ráfordulunk a 99.sz. főútra, hogy majd megmutathassam az Obertauern-i útvonal első részét a csodás Taurachschlucht-ot csak úgy végig autózva megállás nélkül. (csak megjegyzés, a Google térképen a helyére tettem a jelölőt, mert hibás helyen volt, elfogadták, és tettem hozzá néhány képet is, mert ilyesmivel is foglalkozom, a Google "Helyi idegenvezetője is vagyok).

A szürke útvonal lenne az autópálya, helyette a kék csíkot követjük

6b.rész - Búcsúzás Ausztriától II.rész. (163.sz. főút és Taurachschlucht szoros)

Itt most lesz egy ugrás és felautózunk (kitérővel) a Turracherhöhe hegytetőre, ahol egy nyári szánkózásra teszek kísérletet a Nocky Flitzer 2 sínes bob pályán. Azt írttam "kísérletet teszek", nem véletlenül, mert semmiben sem úgy sikerült, ahogy jó lett volna:
  • Elfelejtettem ránézni a kamerám akku állapotára (trehány voltam), ennek következménye volt, hogy menet közben (félúton), elfogyott a szufla és a videó felvétel megszakadt;
  • Kifogtam az előttem lévőket (egy család volt 3 szánkóba szétosztva), én az utolsó családtagot követtem, aztán úgy fél úton utolértem, sokszor teljesen meg kellett állítanom a bob-ot is, attól féltem, hogy nem fog tovább csúszni, de szerencsére olyan jól megépítették a pályát, hogy állandó lejtőben van a pálya. Viszont így élvezhetetlen volt a lecsúszás, igaz tovább tartott a menet!
6c.rész - Búcsúzás Ausztriától III.rész. (163.sz. főút és Taurachschlucht szoros)
 és

Az elfuserált bobozást követően visszaautóztunk a 97.sz. főútra és Murau felé utaztunk tovább. Judenburgnál az S36-os autópályán szoktunk utazni, de mivel most "nem volt matricám", így az irányt a Waze Graz irányába vette, ezen az útvonalon eddig még nem jártunk, ez számunkra is ismeretlen volt. Hegyen-völgyön, fel/le, ici-pici településeken és szorvány házak mentén autóztunk. Azt gondoltam, hogy erre felé senki sem fog járni, hát tévedtem, tele volt az út motorosokkal, köszönhetően a szerpentineknek és a kanyargós útvonalnak, ezt a motorosok igen csak kedvelik.

6d.rész - Búcsúzás Ausztriától IV.rész. (Graz-on át)

Végére is értem a 6 napos kikapcsolódás beszámolójának!


Végül összesítettem a tényleges költségeket és betettem az eredeti tervbe

Látható, hogy a tervhez képest 85.000,-Ft -al kevesebbe került, mint a tervezet.
Miért is:
  • A szállásnál Frau Marlen a barátságunkra tekintettel 5 nap helyett 4 nap szállást számolt, (-105 €),
  • a benzinfogyasztást 8 l/100 km-el számoltam, de a tényleges fogyasztás 6 l/100 Km volt csupán (jó utak, tiszta levegő, folyamatos, egyenletes gázpedál),
  • A benzin ár a 2,2€ helyett csupán 2,08€ volt,
  • az étkezéseknél jelentős volt megtakarítás, mert bevállt, az egyszeri meleg étkezés délben, így este, csupán egy vásárolt szenvics is elegendő volt.
Tehát 6 nap, 5 éjszaka teljes költséggel: 465.187,-Ft (1.120€) volt. Ez bizony nagyon sok pénz, viszont teljes szabadsággal volt megvalósítható.


RÁADÁS!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok