Utazás, Pihenés, Kikapcsolódás, kell ettől jobb?

A válaszom egy szóval: NEM!

Múlt héten gyűjtöttem össze néhány gondolatot az utazással kapcsolatosan, aztán 1 hete gondoltunk egyet, nem várjuk meg míg a hatalmas "Családvédelemnek és Rezsivédelemnek", valamint a "Háború árát ne a magyarok fizessék meg" akció eredményeként 500,-Ft lesz 1€, kiutaztunk kedvenc helyünkre: Ausztriába!

Hozzákezdek az úti beszámolóhoz, ha van kedved, akár részletekben, akár megvárva, míg a végére érek a beszámolómnak, egyben elolvashatja majd az élményeket, volt bőven!

Ha elkészülök vele, külön fogom jelezni azok részére, akik nem követik az utazást, csupán a végén ránéznének.

Großglockner Gleccser a háttérként, a Franz Josef Hőhe teraszán
Jól gondolkoztunk! Nem vártuk meg a szuper védelmi intézkedéseket, csupán 415,-Ft/€ árfolyamon kiutaztunk, még az is lehet, hogy ez volt az utolsó utunk, igyekeztünk mindentől és mindenkitől elbúcsúznunk! Ha munkát végkép abbahagyom (78 évesen!), akkor bizony 200.000,-Ft/h nyugdíjból már nem lesz rá ismét lehetőségünk!

Előzetesként az infláció és a különféle védelemnek köszönhetően hogy alakult volna ugyanez az utazás, csupán két rész számot megváltoztatva: € árfolyam és a benzin ár (egyszerű, ha a MsWxelt hívom segítségül):
2022 tervezet

2021 tervezet

Az 1 év alatt mi változott nagy mértékben, a forint ERŐSÖDÉSE, aminek következtében, 2022-ben 160.000,-Ft-al kerül többe mint 1 évvel ezelőtt ugyanez a költségösszesen (tervezett), ha a végére érek a beszámolónak akkor összegezni fogom a tényleges költségeket is, és ide másolom, hogy könnyű legyen összehasonlítani. Azt már most tudom, hogy a tervezéskor múlt héten 400,-Ft volt az € árfolyama, 1 héttel később (tegnap), a mindenféle védelemnek köszönhetően az OTP 415,-Ft-al számolta az €-ot!

Az első hatalmas változás máris bekövetkezett, mióta hazaérkeztünk! Ausztriában, bárhol jártunk/voltunk, egyetlen egyszer sem tüsszentettem, mióta idehaza vagyok újra, egyfolytában csak tüsszögők. Mi a jó megoldás, ki kell költözni Ausztriába, helyette mi a helyettesítő megoldás, elkezdem szedni az allergia elleni gyógyszeremet, ezzel támogatva a gyógyszeripart, ja meg az extraprofit adó növekedéséhez is hozzájárulva, nem a magyarok fizetik meg a háború árát!

Hol is kezdjem?

A tervezést ugyebár már a múlt héten elvégeztem, rátartással készültem az ottani kirándulásokra is és bizony voltak változtatások. Szombaton írtam Frau Marlene Oberreiter panzió tulajdonosnak a Messengeren, hogy, ha van szabad szobája, akkor 06.13-18 között utaznánk, rövid időn belül érkezett a válasz:
Gyors csomagolás, biztosítás kötés és utazás következett, aztán kint derült fény azokra a hiányzó dolgokra, amik itthon maradtak a kapkodásban, mint pld:
  • az egerem a számítógéphez, így aztán egész héten szenvedtem, az idétlen TouthPad miatt;
  • szenvedtem a nemrég vásárolt (OLCSÓ!) szuper ajánlat szerinti 500 GB-os SDD-nek mondott (amit 1TB-osként vásároltam WEB-en, nem kellett volna!) tárolóval, mert folyton bontotta az USB kapcsolatot a mentések során, még jó, hogy volt egy valódi 250GB-os, valódi SSD USB tárolóm is, stb.
Ennivalót nem cipeltünk itthonról, hiszen kint ugyanannyiba, vagy kevesebbe kerülnek a dolgok, mint idehara. Amúgy a szokásunk, hogy délben mindig ebédelünk, így vacsorára csak néhány falatra van szükség, ha éppen az ebéd maradványait el nem csomagolják (bizony volt rá példa).

ÖSSZESSÉGÉBEN, csodás 1 hetet élvezhettünk, amit jó környezetben, jó időben, nyugalomban tölthettük el, barátságos környezetben, és vendéglátásban!

1. nap - kiutazás.

A tervezés szerinti útvonalon utaztunk, csupán Tamsweg érintése maradt ki, mivel éppen szakadt az eső. Viszont Obertauern után a szurdok felújítását befejezték, így ott megálltam és készítettem néhány képet és videót, amit majd meg fogok mutatni.
Odautazás, az rBike nyomkövetése alapján

Az utazás esemény nélküli volt, kivéve egy majdnem balesetet okozó kamiont (TR), aki még idehaza az M1-es (feleségem szerint, bár én Ausztriában az S4-esre emlékezem, ha rátalálok az autó biztonsági kamera felvételre, majd kiderük hol történt, bár az magyarországi szakaszt nem mentettem el. Megtaláltam, Ausztriában az S6-oson volt a Semmeringi alagutak után)  autópályán majdnem odaszorított az elválasztó korlátnak, mivel nem volt előtte senki így előzésről nem lehetett szó, csupán azt feltételezem, hogy elaludt, és rám húzta a kormányt, de dudálásomra felébredt és visszatért a saját (szélső) sávjába, ezt megúsztuk baleset nélkül.

1.rész, kiutazás (M85, S6, S36)

A kiutazás mint a rBiker rögzítésén látható 620 km, az utazási idő 7:50 óra, így ezt egyben videón bemutatni értelmetlen, úgysem nézné végig senki sem, ezért ezt felbontom több részre, azaz lesz még 1/a, .... stb rész is, a hozzá tartozó leírás is önállóan lesz elérhető.
Ez egy új koncepció, hátha többen kedvet kapnak a nézegetésre, tapasztalatszerzésre, ötletszerzésre.
1-1 részt csak akkor fogok megosztani a Facebook-on, ha teljesen elkészültem vele, de akinek van hozzá kedve és ideje, az nyomon követheti a GoogleBlog oldalamon, hiszen ott 1-1 rész folyamatosan fog frissülni, így nyomon követhető a történet, képekkel, videóval, szöveggel.

..... folytatása következik ....

Az indító összefoglaló itt nyitható meg (tartalomjegyzék).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon