Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más? (2a.rész - Großglockner Strasse)

Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más?

Folytatásban: 2a.rész, 2.Nap - Großglockner Strasse  Olaszország (Dolomitok)

 

A teljes nap utazása az rBiker.com nyomkövetése alapján

Ezt a napot úgy terveztem eredetileg, hogy a Großglockner Strasse-n csupán átutazunk, átugrunk Olaszországba a Dolomitok környékén teszünk egy kört, érintve 3 Pass-t, majd visszafelé ismét a Großglockner Strasse-n érkezünk vissza a szálláshelyre, és a vissza uton meg-megállva, készítek képeket és videókat.

Hát bizony nagyon elszámoltam az utazást:

  • az utazás tele volt út-felújításokkal, ahol lámpás egyirányúsítások miatt 10-15 percek vesztek el;
  • az Olaszországi kör egészen másként sikerül, mint ahogy terveztem, teljes út-zár, majdnem vissza kellett fordulni félúton.

A követő térképen jól látható, hogy 360 km-t tettünk meg, 8 óra alatt, az átlagsebesség 46 km/óra, így aztán késő este 1/2 9 körül érkeztünk vissza a szálláshelyre.

A Großglockner Strasse-ról tudni kell:

  • fizetős út; napijegy (autóknak 38€);
  • hossza 45 km;
  • legmagasabb pontja 2554 méter;
  • a völgyben 24 fok volt, fent 10 fok;
  • az út minősége kifogástalan, széles, de tele van 360 fokos visszaforduló kanyarokkal;
  • a motorosok kedvenc helye, ennyi motorral még nem találkoztunk, mint most, a szerpentin örültek igazi Mekkája!

Az Oberreiter Apart Pansion*** a 3 éjszakánál hosszabb foglalások esetén ajándékba ad egy "Sommer Card" kedvezmény kártyát. Ez a kártya sok-sok kedvezményt biztosít a vendégnek. Ezt a kártyát használva, az első napos utazásunk a Großglockner Srasse-n ingyenes napi utazást (tetszőleges átutazás azon a napon) biztosított. Ha további napi jegyet szeretne a vendég vásárolni, akkor 1 éven belül ezt megteheti, napijegyenként 13.50 €/nap kedvezményes jeggyel. A belépő kapuknál rendszám felismerő rendszert használnak, a jegyre rányomtatják a rendszámot is, és a másik kapunál a belépéskor a rendszer felismeri a rendszámot és automatikusan nyitja a kaput.

SOKAT TAKARÍTHAT MEG NEMZETI PARK NYÁRI KÁRTYÁJÁVAL

...használd ingyenesen ezeket és sok más exkluzív ajánlatok:
  • Grossglockner magas alpesi út,
  • Gerlos alpesi út
  • Ferleiten vad- és vidámpark,
  • Krimml vízesések, Krimml Water World
  • Rauris hegyi vasutak, ragadozómadarak bemutatója, aranymosás
  • Kitzloch-szurdok,
  • Mittersill Világi Nemzeti Park
  • Golf driving range, íjászat, squash, minigolf
  • 14 szabadtéri medence és fürdőtó közül választhat
  • Helyi tömegközlekedés, gyalogos és völgyi buszok,
  • Pinzgau helyi vonat Zell/See - Krimml városából
  • Tárlatvezetések, kiállítások és múzeumok
A helyzet a következő (!). Mivel a kép/videó anyag mentse körül bonyodalom támadt, így a tárolásra szánt lehetőség, bekorlátozta a tárolási kapacitást 250 GB-ra, ennek okán, a mai napnak a Großglockner Alpenstrasse átvezető videóját nem tudtam tárolni, így megmutatni sem tudom. Viszont mivel még további 2 napon átutaztunk az Alpenstrasse-n, így egy másik napi utazás alkalmával fogom bemutatni.
Történt ugyanis, hogy 2 hónapja vásároltam a WEB-en (Facebook hirdetés), egy 1TB-osnak reklámozott SSD USB tároló-t:
1TB-osnak hirdetett SSD - USB-3 tároló
Amikor megkaptam, a dobozra, amiben benne volt azt volt gyárilag bejelölve, hogy 1TB, amikor bedugtam a számítógépbe, kiderült, hogy nem csupán 500 GB a tároló kapacitása. Megreklamáltam az eladótól, elnézést kértek, és adtak 10% kedvezményt a következő vásárlásokból, ha vásárolnék, hát nem vásároltam többet. Legszívesebben vissza kellett volna küldenem, de ez macerás eljárás lett volna, kártyás fizetés, külföldi cég, így lenyeltem. Gyanúsnak kellett volna lenni, hogy 1 TB-os valódi SDD, nem kerülhet legálisan/hivatalosan 9000,-Ft-ba, hát becsaptak! Azóta nem vásárlok csak idehaza üzletben!
Következő meglepi akkor jött, amikor az első használat során kiderült, hogy ez bizony nem USB-3, hanem csupán USB-2 (piros led, a kék helyett), na jó ezt is lenyeltem, viszont a sebessége, na az betette a kertkaput. Írási sebessége 10 MB/másodperc, az olvasási a meghirdetett 300 MB/másodperc volt. Hát bizony ezzel jól bevásárolta, erre kiírni bármit is 500 GB-ként, kb, 1 évezred (!), Gondoltam, azért mentésekre jó lesz és megtartottam. Most, hogy szükségem volt rá, ezt szántam mentésre, hát ekkor jött az utolsó meglepetés (sulyós), ar írás közben állandóan szétbontotta a kapcsolatot és folyamatos I/O hibákat hozott, így aztán nem volt más megoldás, mint a kidobása, elfelejtve örökre, hogy átvertek ezzel az eszközzel!
Tehát maradt a tartalékban magammal vitt, valódi 250 GB-os USB-3 (kék) SSD (2,5") tároló és az tárolt adatmennyiség korlát tudomásulvétele. 1 napi utazás kb. 35-50 GB-nyi videó/kép anyag tárolását mentését teszi szükségessé, hiszen az eredeti adathordozók (SD kártyák, digitális kamera, autós biztonsági kamera, telefon) tartalmát naponta le kell szedni, hogy a következő nap ráférjen aminek rá kell férnie:
  • Nikon D3200 kamera 16 GB SD;
  • Nikon A1000 kamera 64 GB SD;
  • Samsung telefon 128 GB SD.
Szóval, a mai Großglockner Alpenstrasse autós videó anyaga nincs, nem tudtam menteni, tehát a videó szerkesztését Heilegblut-nál fogom kezdeni.

A Nap különlegessége, hogy a feleségem kezébe adtam a Nikon D3200 kamerát, hogy menetközben készítsen képeket, készített is egy halomra valót, végül is nem került külön pénzbe, majd válogatok belőle a bemutatás során.
Az Alpenstrassén csak átrohantunk megállás nélkül, végül is csupán 45 km.
Hoppácska (HEURÉKA!), előbányásztam a kidobásra szánt SSD 500GB-os tárolót, arra emlékeztem, hogy talán a 06.14-et sikerült rá teljes egészében kimenteni és csak utána töröltem a 250GB-os tárolóról, hogy legyen hely a következő napra, és valóban megvan a 14-i teljes Großglockner Alpenstrasse teljes videó anyaga, le is másoltam, na 2 hónap alatt az olvasási sebessége is lecsökkent 22 MB/másodpercre, döbbenet, hogy ennyire hagytam magam becsapni!

2a. 2.Napi utazások - Großglockner Alpenstrasse

A helyzet az, hogy a Großglockner Alpenstrasse, Ausztriában a kedvencem, számtalanszor átutaztunk rajta az elmúlt 20 évben, volt olyan év, amikor képes voltam 30 napos jegyet vásárolni, hogy 6 napon keresztül, minden nap átutazhassunk rajta, ez már jó néhány évvel ezelőtt volt, amikor 45€ volt a 30 nap (!). Szóval ezt az Alpenstrasse-t nem lehet megunni, minden átutazás más és más arcát mutatja az utazónak, tehát ebből az utazásból is tudok beszerkeszteni.
A Facebook csoport oldalamon (Barangolások Európában Határok Nélkül) indítottam egy SZAVAZÁST, amiből szeretném megtudni, a videóimat nézők mit és hogyan szeretnének látni egy "teljeskörű bemutató videó"-ban, ezt fogom figyelembe venni majdan egy Großglockner Alpenstrasse teljes bemutató videómban.
2a.rész, Großglockner Alpenstrasse

2b. 2.Napi utazások - Heiligenblut-tól Dellach im Draultal-ig

A Großglockner Alpenstrassa-n átutazva, Keletnek vettük az irányt a 100.sz főúton Dellach im Drautal felé.
Kis kitérő: reggel Frau Marlene panzió-tulajdonos jelezte, hogy szerdán (holnap) csatlakozna hozzánk a következő napi kirándulásunkhoz, de szeretne kérni egy picike kitérőt, mert az Interneten talált egy hirdetést, hogy van "szedd magad" akcióban földi-eper szedésre, Dölsach közelében. Most éppen itt megyünk el az eper-földek mellett.
2b.rész, Heiligenblut-tól Dellach im Drautal-ig

2c. 2.Napi utazások - Dellach im Draultal-tól Nassfeld határig

Dellach im Drautal ismerős már, többször jártunk erre, sőt meg is szálltunk már, és ebédeltünk is a Waldhof Gasthof-Pansion -ban. Ebédidőben voltunk már, de sajnos "Ruhetag" (Szünnap) volt a Gasthof-ban, így az ebédet el kellett halasztanunk, hamarosan letérünk a 100.sz. főútról, majd keresünk egy másik étkezési lehetőséget, végszükség esetén, a csomagolt elemózsiát kell elfogyasztanunk. Muszáj ebédelni, hiszen mindketten Diabetes-2 szerinti cukorbetegségben vagyunk, így az érkezés csúszásmentes betartása fontos!
Tovább haladva, találtunk egy étkezési helyet, még, ha kinézetre nem is volt annyira bizalomgerjesztő, inkább kocsma jellege volt, de végül is ettünk egy Wienerschnitzer-t hasábburgonyával.
Bruggen településen Gasthaus Wulz vendéglőben. Tele hassal máris jobban éreztük magunkat, így folytattuk az utazásunkat az osztrák/olasz határ felé.
2c.rész - Dellach im Draultal-tól Nassfeld határig

A határ előtti szerpentinen utolértünk 3 autóból álló "konvojt", elöl egy építőanyagot szállító nyerges therautó, utánna egy hosszú kamion, utána egy személyautó. A sebességünk rögtön lecsökkent 10-15 km/órára, előzni lehetetlen volt kanyarok sokasága, záróvonalak, 3 hosszú jármű.
Szerencsére a hosszú kamion még a határ előtt kihajtott a személyautóval együtt, majd az építőanyagost, egy belátható útszakaszon meg tudtam előzni.
Felértünk az osztrák/olasz határhoz (nyomához), majd már az olasz oldalon egy szusszanásnyira megálltunk egy tó (Lago di Pramollo) partján.

2d. 2.Napi utazások - Nassfeld határtól Pontebba-ba

Miután a tótól tovább indultunk, egy kanyar után beleütköztünk egy út-zárásba, ugyan csak az út jobb fele volt eltorlaszolva, táblák sokasága, hogy zárva, de az ott éppen rakodó teherautó személyzete, mondta, ne vegyük figyelembe, menjünk csak nyugodtan, biztosan át fogunk tudni autózni. Szót fogadtam és a zárás ellenére tovább indultunk. Innen 1526 méterről lefelé egy régi (rossz állapotban lévő úton a P110.sz. úton (szerpentinen) folytattuk az utunkat, egészen Pontebba településig kellett lejutnunk. Aztán elérkeztünk a valós út-zárhoz, ami egy valódi út-torlasz volt, előtte egy olasz rendszámú autó állt (várakozott), mögötte egy fél alagút építkezése/felújítását végezték, munkagépekkel. Megkérdeztem az olasz autó vezetőjét, mire számítsunk, mondta, hogy várjunk át fognak engedni, csak várakozni kell. És valóban néhány perc múlva a torlaszt megnyitotta egy munkás, és motorosok érkeztek szemből, majd kettőnket beengedtek és kérték, hogy álljunk szorosan a bal oldalra, mert szemben fognak jönni autók. Igen mikor ezek elhaladtak mellettünk, tovább engedtek minket.
2d. rész - Nassfeld határtól Pontebba-ba

További utunk eseménytelen volt, további szerpentin következett, elhagyatott tájon, kiszáradt víz sodrások mellett, leértünk Pontebba-ba, itt a Waze fel akart vinni az autópályára, de miután kitíltomm az autópálya használatát, folytattuk utunkat az SS13.sz. főúton, ami az A23 (Udina) autópályával párhuzamosan vezetett, egymást kerülgetve (alul/felül/alagutakban).

2e. 2.Napi utazások - Pontebba-tól Tolmezzo-ig

Az SS13. főúton való utazás esemény mentes volt, leszámítva, hogy az olaszokat a KRESZ szabályai nem nagyon érdekli (záróvonal/sebesség), ja és feltűnő volt az út mellett folyó meder, amiben a víz teljesen hiányzott (kiszáradt, nem volt vízutánpótlás ?).
2e. rész - Pontebba-tól Tolmezzo-ig

Eljutottunk Tolmezzo-ig, innen elindultunk felfelé, ismét szerpentin következett.

2f. 2.Napi utazásokTolmezzo-tól Plöckenpass-ig

Az előrejelző tábla szerint a Pass nyitva van, irány Olaszország/Ausztria határa.
Ezen az úton már egyszer valamikor autóztam, de csak nyomokban emlékeztem rá.
2f. rész - Tolmezzo-ig Plöckenpass-ig

A határ gyakorlatban már nem határ, így megállás nélkül áthaladhattunk, igazából erre a határállomásra emlékeztem, akkor még létező határellenőrzés volt, amikor régen itt jártunk.

2g. 2.Napi utazások Plöckenpass-tól Gailbergstrasse (Oberdtauburg)

Átlépve a formális olasz/osztrák határt lefelé indultunk, majd sík vidék és ismét hegymászsá, szerpentinek következtek, végül kiértünk a 100.sz. főútra, ez már az idefelé vezető úttal azonos, ezért a szálláshelyre való visszauitat már (most) nem mutatom be, hiszen ez a Großglockner Alpenstrasse-n vezet vissza. Viszont egy másik napi videó anyagban még meg fog jelenni a Großglockner Észak-nak vezető szakaszának bemutatása.
2g. rész - Plöckenpass-tól Gailbergstrasse (Oberdtauburg)

Végére értem a 2.napi nagy és hosszú körutazásának bemutatásával.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok