Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más? (3.Nap - Defereggental és Szedd Magad)

Utazás, Pihenés, Nyugalom, kell-e ezen kívül más?

Folytatásban: 3.Nap - Defereggental és "Szedd Magad", és némi Großglockner Alpenstrasse (amit nem lehet megunni)!

Tudom (tudomásul vettem!), hogy a Blog-omon közreadott úti-beszámolóimat csupán néhányan nézik (5-10), a videókkal együtt, azért én folytatom, saját magam részére, emlékként megőrizve, mivel valószínű, hogy több lehetőség már nem lesz, egy újbóli látogatásra.

Ez az egész napos program, akár kifejezetten MOTOROSOKNAK is való!

Ennek a napnak a kiemelt programcélja a virágok voltak:

Moha virág a Großglockner-en

Még előző nap este megbeszéltük Frau Marlene-vel, hogy teszünk egy kitérőt és felkeressük a földi-eper "Szedd Magad" helyet, és segítünk epret szedni, amiből lekvárt szeretne készíteni.

Egész napos utazás nyomvonala az rBiker.com nyomkövetésével

A tegnapi olasz-körutazás során már láttuk a helyet ahová menni kell, így az odautazás egyszerű volt, ha leszámítom azt a tényt, hogy a Großglockner Alpenstrasse-n át kell utazni. Mivel már tegnap váltottunk (ingyenesen) egy napi jegyet, így most a második (többiedik) napon csupán 13.50€ volt a napi jegy.

3a. rész, Großglockner Alpenstrasse

Ennek a résznek a szerkesztésekor a csoport oldalamon közzétett "SZAVAZÁS" eredményét vettem figyelembe, így a 3a.rész vágás nélkül, 1.5x sebességgel szerkesztettem, amely a teljes Alpenstrasse-t mutatja be a Ferleiteni Észak-i kaputól a Heiligenblut-i Dél-i kapu közötti szakaszt mutatja be, megszakítások nélkül!

Fogok még készíteni Vissza utat is, továbbá a Frans-Josef Höhe Strasse-ról, valamint az Edelweiss kilátocsúcshoz vezető szerpentinről is.

Az Alpenstrasse-n az utazás esemény mentes volt, elértük az eper ültetvény helyszínét.

3b.rész, Szedd Magad

A magunk szedett eper ára 3.50€/kg volt.
Frau Marlene Oberreiter befőzte az epret lekvárnak és kaptunk is 1 üveggel

Szedtünk 1-1 ládányi (kb 10 kg) epret, és tovább utaztunk Lienz irányában, majd a Felbertauern Strasse-n, hogy leágazva a Defereggental völgyére (ami mindjárt az elején hegymászással kezdődik) az eredeti napi programként megvalósuljon.
Az ebédre, a völgy közepe táján lévő Hotelt terveztem, de odaérve láttuk, hogy zárva, mert építkezés (bővítés) alatt volt, így egy kávézót választottunk étkezésre. A kávézókra nem jellemző, hogy étteremként üzemelnek, de azért volt meleg ételként: Gulyásleves, és virsli mustárral, meg kenyérrel.
Az étkezés után elindultunk felfelé a Staller Sattel hágóhoz (Ausztria/Olaszország) határán van.
3c.rész - Defereggental I.rész
A hágó egyirányú (mivel csupán 1 nyomsávos szerpentin, tele alagutakkal, lámpás irányítás van, minden óra 00-15 perc között Olaszország irányában, és minden óra 45-00 perc között Ausztria irányában egyirányú.
3d.rész - Defereggental II.rész

Mivel mink lekéstük az Olaszország felé való átutazás lehetőségét, és 1 órát kellett volna várakozni, most kihagytuk a szerpentin átjárását. Korábbi években már többször átutaztunk rajta, készültek videók és képek (rosszak és jobbak), jó lett volna most búcsúzásként egy jó videót készíteni, de sajnos ez most elmaradt.
A Hágón való átjutás 2019-ből (Ausztriából Olaszországba és vissza)

Sétáltunk egy nagyot a hegytetőn, majd elindultunk visszafelé, Lienzen, Heiligenblut és a Großglockner Alpenstrasse.
3e.rész - Defereggental III.rész
A visszafelé útból kihagyom a Lienz-től Heiligenblut-ig tartó szakasz elejét, és talán valahol a nagy vízeséstől indítom a videó-s bemutatót. Lienz-en keresztül vergődni, na az egy komoly feladat volt, lépésben, mintha Budapesten a Hungária krt.- próbálsz csúcsidőben keresztüljutni, egyébként is a város fűútvonalán nincs hatalmas látványosság, az csupán az "Alt-Stadt"-ban van.

Lienz egy olyan város, ahol sok minden látható:

• Alt-Stadt;
  • Várkastély;
  • Két sínes bob-pálya, ami 2,6 km hosszú!
Sajnos a bob pálya zárva volt, még nem fejezték be a tavaszi karbantartást, így csupán egy korábbi videóban tudom bemutatni az élményt, amit most sajnos ki kellett hagynom (pedig már nagyon készültem rá!).
Lienz - Osttirodler (2019-es lecsúszás)

3f.rész - Lienz-től Heiligenblut-ig

3g.rész - Großglockner Alpenstrasse, Heiligenblut-tól Edelweiss Spitze-ig

Az Alpenstarasse-n visszafelé a virágokra koncentráltunk (engedve a Hölgyek akaratának).

Azért becsempésztem egy kitérőt és felmentünk az Edelweiss kilátó-csúcsra. Ez az út olyan meredek, hogy csak 1-es sebességi fokozatban tudtunk felmenni, régi (eredeti) macskaköves útburkolattal van ellátva, és olyan keskeny, hogy kitérőket iktattak be, hogy legyen hol kitérni, ha szembe jön valaki. A meredekségen kívül a szerpentin 360 fokos visszafordulói teszik próbára a sofőr tudását.
3h.rész - Großglockner Alpenstrasse, Edelweiss Spitze (Havasi gyopár kilátó)

Folytatva az utazást, még egy megállót terveztem, egy vízfolyásnál.

Ferleiten-ben egy Élményparkot is üzemeltetnek, ahol állatpark és gyerekeknek kalandpark is található, a bejáratnál Gasthof.
A fizető kaput elhagyva, csak egy ugrés és máris Fusch an der Großglockner településre érkezünk, ahol a szálláshelyünk van: Oberreiter Apart Pansion***.

3i.rész - Großglockner Alpenstrasse, Edelweiss Spitze-től Ferleiten-ig a fizető kapuig (Északi kapu).

A 3.Nap programjának végére értem, szerintem ez az egész naposprogram, akár kifejezetten MOTOROSOKNAK is való!

Az indító összefoglaló itt nyitható meg (tartalomjegyzék).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon