Németország, Königsee

Utazási lázban - Megvalósulás 2018. június (3)

Königsee, Németország, (harmadik nap)

Ha valaki már járt erre, amelyik a mai célpontunk volt, az alábbi képről rögtön ráismer:
Barthalomä kikötő a Königsee tavon

Emlékeztetőül a tervezés folyamatát itt nézhetik meg, jócskán lesz különbség!

Tartalomjegyzék

A mai célpont Németország volt, a Königsee. Már többször jártunk itt, csónakáztunk a tavon az elektromos hajókkal, a mai kirándulás különlegessége a megközelítésben volt. A GPS beállításaiban kitiltottam az autópálya használatot, így egy új útvonalon autóztunk.

A TV panoráma időjárás előrejelzésből látható volt, hogy nem lesz felhőtlen a mai nap, bizony zápor, zivatar bárhol előfordulhat, elő is fordult, de szerencsére csak a tótól visszafelé a szálláshelyre vezető úton.

Az odautazás szerkesztett úti-videója itt nézhető (1.rész, Werfen környékén), nem az egész útvonalat mutatom meg, csupán szemezgetek az utazásból.

Útközben ráláttunk a Hohen Werfen várkastélyra, hol már többször is jártunk, ugyancsak ezen az úton továbbmenve van egy másik nevezetesség is a Gollinger-i vízesés.

Útközben még átmentünk egy településen, aminek centrumja csodás látványt nyújtott, az úti-videó (2.rész, Golling, Kuhl) mutatja be.

Átértünk Németországba, az autós navigáció (GPS) nem a szokásos főútvonalon vezetett, hanem egy erdőn keresztül, az erről szerkesztett úti-videó (3.rész, Berchtesgaden környékén) mutatja be.

A kikötőtől (parttól) kb 500 méterre van egy hatalmas parkoló, ahol az autót hagyni lehet, egész napos parkolási díj 5€ volt (parkoló automatánál fizetendő), innen gyalog lehet eljutni egy “bazár sor” között a tóparton lévő kikötőig.
Megláttam egy “riksa”-t 2 személyes tricikli, egy fiatalember tekerte, megkérdeztem, mennyi a tarifa a kikötőig, 8€, mindjárt be is ültünk és kényelmesen jutottunk el a kikötőbe, ez Feleségemnek kedvezett nagyon, mivel a gyaloglás a balesete óta nem tartozik a kedvenc mozgás fajtái közé.

A hajóút oda-vissza a Bartholome kikötőig 15€/személy volt, bankkártyával tudtam fizetni.
A hajon telt ház volt, ráadásul egy kiránduló nyugdíjas német csoport adta az utazók többségét.
Ne tudjátok meg, ricsaj, bunkósság, stb, nem is részletezem. Még fényképezni, videózni sem tudtam, ahogy szerettem volna, folytok elém jöttek, rohadtul nem érdekelte őket, csak saját magukra figyeltek!
Útközben a tó közepe táján megállt a hajó (így szokták), viszonylag közel a sziklafalhoz, és zenei bemutatóval illusztrálta a hajó kísérő a visszhang jelenséget a trombitáján játszva.

A hajóutat és a tavat (Barthalomä) bemutató videó itt nézhető meg.

Megérkezve a St. Bartholome hajóállomásra, láttuk, hogy itt bizony ebédelés nem lesz, tömeg, egy szabad asztal se. Megnéztük a néhány éve felújított templomot (St Bartholomew’s Church) és a következő hajóval visszaindultunk.

A mostani utazás során készített képekből az FB albumom itt nézető meg (a videóra helyeztem a hangsúlyt, így képekben szegény!).

Ugyan amikor a hajóval elindultunk visszafelé a kiindulási hajóállomásra, elkezdett csöpörészni az eső, de mire kiszálltunk a hajóból, már csak szemerkélt, majd abba hagyta.
Meg tudtunk ebédelni a tó parton, a hajóállomásnál, egy étterem teraszán, az asztalunk közvetlenül a tó parton volt. Gyors, udvarias kiszolgálásban volt részünk, leves és “Tiroli sajtos nokedli”-t ettünk megfelezve a Feleségemmel, de még így is hagytunk egy kevéskét, és vízzel együtt fizettem 30€-ot.

Eredetileg a tavi csónakázást követően tervbe vettem egy panoráma út felkeresését, de az időjárás kiszámíthatatlansága okán ezt most töröltem, ez lett volna: Roßfeldhöhenringstraße, 16 km hosszú (13% lejtő/emelkedő, 1000 m szintkülönbség, fizetős, 8€)
A szálláshelyre visszafelé egy másik úton utaztunk (autópálya még mindig kizárva), majdnem teljesen ismeretlen útvonalon és a Zell am See-nél értünk vissza.

Útközben, St. Martin bei Lofer településen van egy kastély, érdekessége, hogy itt forgatták az "Alpesi Klinika" osztrák-német TVsorozat külső jeleneteit. Mindig vonzanak a különleges kastélyok, ilyen ez is. A kastély nem látogatható (német) magántulajdonban van, és bérbe lehet venni, 2012-ben körbe is néztük, most az eső miatt nem álltam meg. Korábban (2012) készült FB album itt nézhető meg.
Ezen a szakaszon bizony többször esett, de mire a szálláshelyre visszaértünk (Fusch) teljesen elállt. Korán érkeztünk vissza (16 óra körül), így bőven maradt idő pihenésre, kihasználva a szobához tartozó balkont, nagyon jól esett a semmitevés, sörözéssel párosítva.
A szokásos esti programként a képek, videók lementése, néhány előkészítő tevékenység az utazási élmény beszámolókhoz (vázlatok összeállítása) és hamarosan megyek aludni, hogy holnap ismét belevágjunk, hogy hová?, azt még nem döntöttük el, majd a reggeli friss panoráma időjárás képek alapján eldöntjük.

Este elméláztam a szálláshelyünk fürdőszobájának mosdó részével kapcsolatosan, jól néz ki, de szerintem abszolút nem praktikus, ez a hosszú vályú, kihasználatlan, a víz lassan folyik le, mivel majdnem vízszintes, stb., szerű mosdó.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon