Palkonya-i kirándulás - 2024.02.03. drón záradékkal

Szombatra országosan vegyes felhős/borús időt jósoltak, 10 fok feletti hőmérséklettel, nedvesség nélkül, viszont viharos széllel, talán kivétel lehet Dél-Dunántúl. Akkor az M6-os lehet az útvonal Délnek, na, de hová, mi legyen az utazás célja. Idehaza Budapest, csúnya fekete felhők gyülekeztek.

Idehaza (Budapest viharos szél 50 km/ó lökésekkel), azért betettem a csomagtartóba a Drónomat, biztos, ami biztos hátha, és milyen jó, hogy betettem, Palkonyán csodás napsütés és szélmentes volt a napunk.
Palkonya Madártávlatból

Utolsó módosítás dátuma: 2024.02.06. 14:30

Emlékeztem, hogy korábban olvastam Palkonya-ról, meg Tóth Vera Palkonyai Panziójáról, na akkor irány Palkonya, a Google térképen meg is találtam: PalKonyha néven. A WEB oldalból az derült ki, hogy ebédelés nincsen, csupán előre foglalt Pizza menü.

A leutazás esemény nélküli volt, az M6-ra nem jellemző a nagy forgalom. Dunaújvárosi OMV kútnál mindig meg szoktunk állni egy pihenőre és kávé/sütire, most is így történt. Szekszárd után áthatoltunk a 4.db. Völgy-alagúton is és sikeresen elértük az M6 végét, bár már látható, hogy itt hamarosan folytatódni fog Szerbia felé, mert pár száz méteren már folynak az alapozási munkálatok, mert tovább már a határig megépült a folytatás, csupán a bekötése hiányzik, hogy folytatódjon. Hamarosan eljutottunk Villányba, majd Villánykövesd és Palkonya következett.

Néhány kép a leutazásból, a képeket az úti videó rögzítésből mentettem le, mert most próbáltam ki a DJI Osmo Action 4 akciókamerát, az utazás rögzítésére.

Megérkeztünk Palkonyára, megkerestük a "PalKonyha" Panzió-t, ebédelni valóban nem lehet, délben csak Pizza kapható, de javasolták, menjünk a pincesor irányában ott találunk éttermi lehetőséget. Meg is találtuk: Beck Borveranda, Facebook oldal és a saját WEB portálja: Étterem, szállás, Bowling és Pince.

Jobbra a Beck Borveranda panzió, étterem, pincészet, rendezvényház, balra szemben a több épületből álló együttes parkolója és az apartmanháza
1.rész, Érkezés Palkonyára

Udvariasan fogadtak, igen tudunk ebédelni kaptuk a választ, leültünk és máris kiszolgálást kaptunk, na de milyet? Régen nem volt részünk ennyire figyelmes, mindenre kiterjedő kiszolgálást. Megebédeltünk, kávéztunk, majd a pincérünk felajánlotta, hogy körbe vezet bennünket a Borveranda épületeiben, sőt még a saját pincéjüket is megmutatja. Megismerkedtünk sok mindennel:
  • Az étteremmel szemben az udvar másik oldalán egy régi tornácos ház, teljesen felújítva (felül napelempark), ennek földszintjén egy nagy tágas tér, és egy mini-bowling pálya, aminek oldalfalát festett tájkép volt látható, természetesen szőlősorokkal. Ebben az épületben a padlástérben szobák (teljes összkomforttal, kényelemmel) kerültek kialakításra.
  • Az udvaron az épület mögött, egy hajóba épített szauna, valamint 3.db. boros-hordó, amely turista szállásként üzemel 2+2 gyerek részére.
  • Saját pince.
2.rész, Back's Borveranda látogatás során készült videó

A finom ebéd és a Vendéglátóhely látogatást követően, elindultunk hazafelé. Mivel a Nap hétágra sütött, a szél szinte teljesen elállt, így Palkonyát elhagyva visszanéztünk Palkonyára. A vasútállomást elhagyva (lakott területen kívül!) megálltam az út szélén és felküldtem a DJI Mini drónomat, hogy fentről készítsek vele néhány snittet, ekkor készült a gömb-panoráma kép is.

3.rész, Palkonya felülnézetből (Drón videó)

A hazafelé úton (M6 eseménytelenül telt, ahogy közeledtünk Dunaújváros felé és tovább Budapest, egyre sötétebb lett, két okból is, egyrészt a Nap lemenőben volt, de a sötét fellegek is túlsúlyba kerültek.

Talán szerkesztek még 1 úti-videót is, mert bizony a sík vidéken nem szoktunk találkozni alagutakkal, autópályán pláne nem, de Magyarország kivétel, mert Szekszárd közelében a homokdombokon át 4 alagutat is sikerült fúrni, vagy kivájták, kibetonozták, majd ráhordták a homokot?

4.rész, M6 alagutak

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon