Kiskörei Hallépcső, avagy első éles üzemű DJI Action 4., 2023.10.14.

Utolsó módosítás: 2023.10.15.

Láttam egy képet, amit a Tisza-tó tett közzé, ez egy drón felvétel volt fentről, csodás látványt nyújtott, ezt nekem is meg kell néznem, nos most sor került rá. Drón-ozni nem volt lehetőségem, két okból is:
  1. A dónom lezuhant és ripityára tört (Garanciában szervízbe leadva, motor leállás);
  2. A Tisza-tó környezetében, csak Környezetvédelmi engedéllyel szabad repülni, na persze, ez a drón-osokat rohadtul nem érdekli. Természetvédelmi korlátozott légtér a föld flszíntől felfelé, egész évben!
A kirándulásnak volt még 1 célja: a DJI Action 4 kamera tesztelése "éles" használat közben, hát bizony értek meglepetések, nem az lett, amit szerettem volna!

Jó időre volt kilátás, eső nélkül 18-24 fok, ez valóban egy kirándulásra való idő, és az is volt.
Budapestről indultunk feleségemmel, mellékutvonalat néztem ki, a Jászságon keresztűl, elkerülve az M3-at. Azt gondoltam a mellékutakon nem lesz senki, hát tévedtem, voltak bőven, viszont ami meglepetés volt, az utak (mellékutak is!), jó állapotban vannak, csodálkoztam is, mostanában, ilyen jó utminőségen nem szoktunk autózni. Szokva vagyunk a gödrős, padka nélküli, agyon foltozott (kátyúzott) utakhoz. Az Ősz színei még váratnak magára, de sok új útvonalat ismerhettünk meg.
Az utazásból, fogok szerkeszteni, néhány rész (részletet), 1-1 jászsági helységen való átutazásból.

Az odautazás részletei (nem lesz teljes úti-videóhalmaz!)
Az M0-ról letérve Nagytarcsa felé vettük az irányt, a Google térkép volt a GPS irányítóm. Nagytarcsán korábban még nem jártunk. Nos, ez így nem teljesen igaz, legyen itt egy picike életrajzi kitérő.
  • 1962-ben érettségiztem, mint technikus (Eötvös Lóránd, Acél-, és Vasszerkezeti Technikum), és a Csepel Vas-, és Fémművek Központi Tervező irodája-n kezdtem el a saját önálló életem, 1.100,-Ft/hó fizetésért (ennyi volt a technikusok kezdő fizetése.
  • 1965-ben megnősültem és bevonultam a sorkatonai szolgálatra, itt az alapkiképzés során megkerestek a Belügyminisztériumból, hogy legyek hivatásos állományú, mint hírados, a BM-rádiófelderítésbe kerültem és elkezdtem fizetni a sorkatonaságot kiváltó hozzájárulás fizetését.
  • 1968-ban jelent meg a BM-ben a Számítástechnika, ide áthelyezve új szakmát kezdtem megtanulni. Kezdetben lyukkártya-lyukszalag, aztán jöttek a MainStem-ek (Siemens), voltam gépkezelő, majd programozó, rendszerkarbantartó és végül rendszer üzemeltető.
  • A kezdeti BM fizetés magasabb volt, mint az akkori civil szféra átlaga, ami szép fokozatosan elveszett. A család alapítás is többet követelt, így kénytelen voltam a hivatásom mellé mellékes jövedelemszerzésre. Egy "maszek fotós" vállalkozóhoz szegődtem el szabadidőmben laboráltam, és hétvégeken pedig a fotokat hordtam szét a szolgáltatást igénybevevőknek. Nos így ezen kiegészítő munka kapcsán Nagytarcsa, Kistarcsa, Maglód, Isaszeg, stb. környezetét megismerhettem, de ennek ma már 50 éve, szóval most újra ezen a környéken autózva láthattam a változásokat, bizony semmi sem volt már ismerős.
Autós-videó, 1.rész - Nagytarcsa

Autós-videó, 2.rész - Jászjákóhalma
Ahogy beértünk Jászjákóhalma településre beértünk balra feltűnt egy szélmalom, visszafordultam, hogy lefényképezhessem.
Az Interneten keresgélve sem találtam semmit, ami a szélmalom múltjáról szólna.


A következő Hevesvezekény település, ahol 2 kastély is van:
  • Mlinkó Kastély
    A Fő út mellett, a Szalgháry-kastélytól 100 méterre áll ez a kúria, melynek homlokzatán a Mlinkó-család címere látható: fiókáit vérével tápláló pelikán, a sisakdíszen két lábon álló oroszlán karddal. A Mlinkó család igen elterjedt, a borsod megyei Szíhalomból költözött Heves megyébe: Egerbe, Mezőtárkányon, főleg pedig Besenyőteleken telepedett meg. A nemeslevelet Lipót királytól 1698 szeptember 5-én kapták. Az épületben korábban posta működött, ma nincs funkciója, állapota egyre romlik. (Forrás: Tüskés Anna2017.08.26. 19:17)


  • Szalgháry-kastély
    A település a XVII.században a Csanády és Gombos családok birtoka volt. A XVIII.század elején a Szalgháry család lett a birtokos. A XVIII.században a falu kétharmada a Szalgháryaké lett.
    Valamikor a kastélyépületben működött az orvosi rendelő, ma üres. (forrás)

Autós-videó, 3.rész, Hevesvezekény

Tovább autózva már közeledünk a célhoz - Kisköre, ez lesz a következő úti-videó

Autós-videó, 4.rész, Kisköre

Megérkezvén a helyszínre, megnéztem a Hallépcső nevezhetességet.
Kiskörei Hallépcső
Az utazást Poroszlón fejeztük be, majd egy pici kitérővel meglátogattuk Makláron a Stühmer márka-Cukrészdát, és az M3-ason eseménytelenül érkeztünk Budapestre vissza.

Poroszló - Csónakkikötő:



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok