Android vagy iOS - melyiket?

Androidos vagy iOS (iPhone) Okostelefon?

Miért tettem fel ezt a kérdést?

  • mert tele van a hócipőm a Samsung Galaxy A51-emmel, amióta Android12 frissítést kapott, szinte naponta újraindul, ezt úgy érzékelem, hogy különböző helyzetekben, a navigációra ránézek vezetés közben (kereszteződésben, lámpánál, el kéne fordulni, stb.) és a képernyőn PIN kódot kér 2x mert 2.db. SIM kártyát használok, szóval ilyenkor újra indulást követő állapotba van. Mit teszek, megpróbálok félreállni (mondjuk autópályán ez 130-nál problémás, de máshol is okoz kellemetlen szituációkat, azon kívül, hogy legszívesebben, kivágnám az ablakon!
  • Van egy Nikon D3200 (tükörreflexes) kamerám, ez fényképezésre szuper minőséget biztosít, de videózni nem!
  • Van egy Samsung FHD videókamerám (5Mpix), egy rakás szerencsétlenség, videózásra (minőség!) nem alkalmas.
  • Van egy Nikon Coolpix A1000 kamerám, ezzel elvileg lehet 4K-s videót készíteni (30 kocka/sec), de videó közben zoomolni tragédia, az élesség automatikus állítása (követés nem megoldott), életlenné válik, majd néhány mp és megtalálja a fókuszt.
  • Van a Samsung A51-em, ez is tud 4K-s videót, de a fókusz követése hagy némi kifogásolni valót, na menet közben zoomolni, akadozással oldható csak meg. A kamera 48 Mpx felbontású (f/2) + 12 Mpx felbontású (f/2,2) + 5 Mpx felbontású (f/2,4) + 5 Mpx felbontású (f/2,2), hátlapi kamera, a Megapixelek óriásiak, de a kép minősége (szoftveres zoom), a 72 Dpi felbontásnak köszönhetően, pocsék!
A fentiekből látható, hogy leginkább a videóval van bajom, és vagyok legfőképen elégedetlen, tehát erre keresek megoldást. Persze vehetnék egy jó kamerát a videózáshoz, de ezek ára (minőségtől függően), leginkább 200 ezernél kezdődnek, ennyit nem áldoznék rá!
Direkt nem írom oda, melyik melyik teló képernyője

Olvastam és hallottam, hogy az iPhon-ok kamerájáról dicshimnuszokat zengenek az iPhon imádók, ezen elmeditálva, felvetődött, hogy ki képe cserélni a Samsung Galaxy-mat. Új iPhon százezrekbe kerül, még használtan is 2 éves teló 150 ezer körül van és egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy annyira jó és megfelelne-e nekem a kinézett célra?

Barátom felajánlotta a forgalomból éppen kivont iPhone 11 telóját, ismerkedjem meg ve, próbáljam ki, és csak utána döntsek, hogyan tovább.

Tegnap elkezdtem ismerkedni és barátkozni az iPhonnal, eddig csak Androidos telefont használtam, Sony Xperia rajongó voltam, de a technikai forradalmat nem tudtam követni (ma sem!) a pénztárcám nem engedte és ezután sem fogja, hogy fél milliért fél évente vegyek egy újat!
Szóval az iOS forradalmian már mint az Android, aki ismeri mindkettőt, az érti miről beszélek!
Miután a kezdeti nehézségeken átvergődtem magam, eljutottam odáig, hogy az iPhon-ra:
  • felkerült az alaprendszer (iOS 15.5),
  • alapbeállítások elvégezve,
  • Telekomos SIM kártya behelyezve, mobil hálózat működik,
  • Wi-Fi csatlakozik,
  • Google fiókom importálva (névjegyzék, e-maail, beállítások, stb),
  • Google Chrome böngésző átemelve, beállításokkal, jelszavakkal stb.,
  • Google fordító OnLine,
  • Waze fiók áthozva iPhone alá, beállításokkal, pontokkal,
  • TNAS (hálózati tároló elérése beállítva),
  • Az iPhone alapkezelés elsajátítva,
  • Kamera kipróbálva (fotózás/videózás), most készül a teszt videó (4K 60 kocka).
  • Win11-het USM kapcsolaton hozzáférek az iPhon kép könyvtárhoz és itt véget ér a kapcsolat a laptop és a telefon között (nem mélyedtem el még a megoldásban),
  • Vezeték nélküli töltés működik.
Amiket nem próbáltam még ki, de feltételezem, hogy megoldhatók:
  • Kettős SIM (Digi kártya, Telekom eSIM -re cserélés, és így két SIMes üzemre használhatóság megoldható.
  • OTP Internet fiók (alkalmazás), elvileg létezik iPhone-ra is.
  • Simple (OTP) mobiltárca (NFC) virtuális bankkártya elvileg telepíthető és használható.
  • CamScanner létezik 3 napos próbaverzióval, utána 19.290,-Ft/év a használati díja.
  • Az MsOutlook is kéne, de, ahogy elnézem ez is fizetős változat. Az Office 365-öt most mondtam le, miután 1 éve 19.000 helyett 37.000,- Ft/év a díja (5 pld-ban, minden eszközre).
Amiknek nincsen iPhone megfelelője (Nem találtam), azaz helyette valami más kéne:
  • Az Internetes mobil OnLine rádióm nincsen meg iPhone-ra, tehát azt eldobhatom és vásárolhatok helyette újat.
  • ODB2 autós diagnosztikai szoftver APP.
  • MsOutlook, elvileg létezik (fizetős)
  • SPB Walett mobiltárca (sok minden, fiók/jelszó, stb.).
Amiket még használok, és utána kell még nézni, hogyan és mi működik, mennyibe kerül:
  • Lens - Növény azonosító, kép alapján,
  • ÉletMentő - Mentőszolgálat (112),
  • GreenPass - Osztrák COVID igazolvány,
  • Hangrögzítő,
  • Képernyő felvétel,
  • rBiker.com
  • Alsad - EÜ állípot követő (mérés, kalória/vérnyomás/vércukor) napló,
  • Nemzeti Kastélprogram,
  • 70mai - autós kamerák
  • MsAutenticator (2 lépcsős azonosító MsFiókokhoz,
  • Castle - kastélyok APP,
  • LidbPlus,
  • MedinnScan - Bőrdiagnosztika OnLine,
  • Magyar Látnivalók,
  • Alza,
  • ESSZT
  • Mol Move,
  • Szerencsejáték,
  • Időkép,
  • Köpönyeg,
  • DJI Mobile3.
Mindent nem próbálok ki, mert értelmetlen lenne, ha mégsem váltok Android-ról iOS-re!

Elvileg létezik Sony Xperia mindenféle újdonság, DE 200.000,-Ft alatt semmi, és ami mindenben megfelelő lenne, az fél millió!

Ami a jelenlegi állapotomhoz képet előbbre lépés lehetne az iPhone mellett:
  • Videó 4K 60 kép/mp.
  • Videó optikai/szoftveres képstabilizálás (mozi minőség);
  • Vezeték nélküli töltés.
Ami viszont hátrány:
  • az Ár, legyen az bármilyen készülék;
  • az iPhon-ba nem tehető SD kártya, azaz olyat kell venni, ami videó tárolásra alkalmas, ez legalább 128GB, de inkább 256 GB memóriás lenne, de ezek ára majdnem 2x szorzós!
  • Az iPhon egy teljesen új világ, minden tanulást elölről kell kezdeni és nem kompatibilis a Winsows-os világommal.

Tehát el kéne dönteni váltani, vagy maradni?
Szívesen veszek minden érvet akár mellette/ellene.

iPhone 11 videó teszt (4K, 60 fps)

Eldöntöttem, cseréltem (vásároltam), nem a legújabb modelek közül, ezek számomra megfizethetetlenek (fél millió Ft), hanem 2 éves model közül egy kis méretűt: iPhone 12 mini.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok