Barangolás - Dunakanyar (Börzsöny), 2022.03.06.

 Szép idő lett, egy picit hűvös, de Napsütéses, kiruccantunk egy rövid autós-túrára a Dunakanyarba.

Egy új APP, amely követi az utazást

Az egész napos csavargás a Google térkép követése alapján:

Az út elejét nem szrkesztettem be videóba, csak egy útvonal nyomkövetőt alkalmazva és lejátszva került a videó 1.rész-be.

Hogyan készült a nyomkövetés?

Láttam egy motoros úti-videót, ebben fedeztem fel a nyomkövetővel készült videó részletet, na ennek utánna nyomoztam és megtaláltam. Egy Andoid-os APP, okostelefonra, amiben van GPS modul, ezt használja az APP, a WEB oldal itt kerehető fel. Megtaláltam az APP-ot és feltelepítettem a telefonomra, ismerkedtem vele, próbálgattam. A következő tapasztalatot szereztem eddig:
Az alkalmazásnak előtérben állandóan futnia kell, különben nem rögzít semmit sem, a kijelzőn nyomon követi az autó (telefon) mozgását, csak akkor működik helyesen, ha a GPS látja a műholdakat, azaz valahol a szélvédő mögött célszerű elhelyezni a telefon-t. Mivel állandóan futnia kell, így egy már nem használt telefonra került fel véglegesen, és már el is készült az első teljes rögzítés, ezt a mostan bemutatott barangolást rögzítettem vele. A telefonon le is tudtam játszani. Na de nekem egy videóba beágyazható, szerkeszthető videó fájlra van szükségem, végül is egy olyan megoldást választottam, hogy a telefonra feltelepítettem egy képernyő tartalom rögzítő App-ot, amely videó féjlba rögzíti a telefonon az APP-ban visszajátszott rögzített útvonalat.
El is készült az így készült és felhasznált első videóm:

Az elejére beszerkesztettem 2 részletet az utazásról.

Folytatásban tettem egy kis kitérőt Verőcéről Magyarkút-ra, elmentünk az út végéig, a Google térkép szerint itt egy HM Szanatórium van(volt), egy lepusztúlt, elzárt terület, az út szélén egy tábla: behajtani tilos, kivétel OMSZ. A visszafelé út Verőcére adott csodás látványt a magasból látni a hegyeket/völgyeket.

Tovább autózva a 12.sz. főúton folytattuk az utazást és megint tettem egy kitérőt Királyrét felé.
Nem mentünk el teljesen Királyrétig, követve a kisvasút útvonalát, hanem az erdőn (hegyen) keresztűl, egy erdei úton átautóztunk Kóspalagra, útközben van egy erdészház, amit szálláshelyként is igénybe lehet venni.


Kóspalag-ról tovább Márianosztra felé folytattuk az utazást, a település határában egy hegyen (dombon) láttunk egy kápolnát, felderítettem az oda vezető (föld) utat, a Suzit áttettem terep üzemmódba, feleségembe a félelem, "fel fogunk borulni", nem borultunk fel, 1-esben felmentem egészen a Kápolnához, ami igazából egy Kálvária, a kápolna és a stáció képek is frissen felújítva. A Kápolna zárva, kiírva semmi, hogy a kulcsot ki őrzi, esetleg látogatni hogyan lehet.
"A Bazilikától 1 km távolságra, a Rákóczi, majd Árpád utcán végighaladva jutunk el a XVIII. század természetérzékének és kegyes gyakorlatának megfelelően kialakított Kálváriára. 1756. szeptember 14-dikén jelölte ki és áldotta meg P. Dónyi Gellért prior a dombtetőn a három kereszt helyét. A domb lábától K-re P. Szluha Gergely remetelakot épített a kálváriát őrző nosztrai remeték számára.

1759-re Szluha Gergely és Kopacsek Péter szerzetesek a dombra felállították  a „szenvedő Krisztus képmását a két latorral” továbbá  16(sic!) háromszög alapú, képekkel ellátott stációházacskát, „amelyekből 7 a halálra gyötört Istenanya lelkének misztériumát, a többi Urunk szenvedésének misztériumát fejezi ki.” A  keresztút mellé hársfasort telepítettek a Lajos királyhoz fűződő legenda (vö.Történet) emlékére.(Ezek némelyike még ma is él.)

A kálvária teljes történetét ld. Ave Regina 2014. 3.sz." 

Levelezési cím: 2629 Márianosztra, Nagy Lajos király tér 1.
Telefonszámaink: +36-27-370-771; +36-20-823-3864; Facebook oldalunk


Körbenéztünk és folytattuk az utazást az Ipoly völgyében Szob következett.
A 12.sz. főúton elindultunk hazafelé (Budapest), de útközben tettem még egy megállót, Nagymaroson lementünk a Dunapartra, ahonnan jól látható a szemben lévő Visegrád (Vár, torony, hajóállomás).
A folytatás az M2-es uton (Fizetős!).




























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok