Közelebb, vagy távolabb jutottunk a "Laboratóriumnak" tekintett Ausztria-hoz? (2)

Közelebb, vagy távolabb jutottunk a "Laboratóriumnak" tekintett Ausztria-hoz?

2.rész - Maria Kirchental + Németország Rossfeld Panoramastrasse

Tartalomjegyzék a további részekről (két nap, két úti-programról fogok még beszámolni, mindkettő csodás (szépséges) hely volt:

1. Kiutazás (indító fő-bejegyzés)
  2. Maria Kirchental + Németország Rossfeld Panorámastrasse
  3. Goldegg kastély + Rauristal
  4. Hazautazás - új útvonalon (alul) Villach/Klágenfurt/Graz felé, Határátlépés Heiligenkreutz (Szentgotthard és 8.sz. főút)

Reggel felkelve, kinézve a szálláshelyünk (2.em) balkonjáról, csodaszép volt az időjárás és a látási viszonyok szintén.
Kitekintés a Panzió balkonjáról

Az elképzelés szerint (előző este találtam ki) Észak felé teszünk egy nagy kört. Régen jártunk egy zarándok helyen (Maria Kirchental), aztán néhány éve újra fel akartuk keresni, de a felvezető fizető út le volt zárva, így akkor az utazás meghiúsult, reménykedtem, hogy most feljutunk. A tervem az volt, hogy fent a vendéglőben (Kirchenwirt) meg tudunk ebédelni. A bevált gyakorlat szerint reggeli a Panzióban, ebéd valahol útközben, este pedig hideg étel, így az alvás nyugodtam, mert nem tele hassal fekszünk le.
Az útvonal Északnak a Zell am See felé vezet, a 311.sz. főúton. A főút a Zell am See alatt, egy alagútban vezet, így csökkentve a településen való áthaladó forgalmat, így védik az óvárost.

A teljes napi útvonal a térkép szerint alakult

4.rész - útban Maria Kirchental-ba

Maga az útvonal vonalvezetése is látványos, a széles, lapos területről, egy leszűkülő völgyben vezet, két oldalról magas hegyek, erdős és csak sziklás változatokban teszik változatossá a látványt.

Maria Kirchental zarándokhely

A zarándokhely Sankt Martin bei Lofer településről, egy fizetős (Maut) szerpentinen vezet fel, korábban a feljárat elején kellett fizetni. Most átalakították, fent fizető automatákat állítottak fel, az újdíj 5€, amit az automatákban kell fizetni (KP, vagy bankkártya, PayPass). A parkolóktól gyalogosan lehet felmenni a zarándok templomhoz, illetve a Gasthof-hoz.

A templomot megnézve, éppen ebédidő lett, így a Gasthoff-ban meg is ebédeltünk (teraszon). A feleségem választása neki jó volt, mármint mennyiségben éppen elegendő, viszont az én választásom szerint amit kaptam, akkora kupac (hegy) volt, hogy csupán a felét tudtam megenni. Elvinni nem lett volna értelme, hiszen a szálláshelyen nincs lehetőség (legalább is most nem appartmanban voltunk, konyhával) ételmelegítésre (csak hűtőgép van a szobákban).

Ebédeltünk, egyszer csak hatalmas szirénázással megjelent egy tűzoltóautó és rohant felfelé a templom felé. Mi történt? Aztán láttuk semmi baj, csupán egy tűzoltó tartja az esküvőjét, és ezért érkezett egy virágokkal feldíszített tűzoltóautó.

5.rész, Zarándokhely - Maria Kirchental

Az ebéd alatt megbeszéltük az utazás folytatását, azt javasoltam, menjünk tovább felfelé és Németországon (Berchtesgaden) keresztül, Salzburg-ot érintve utazzunk vissza a szálláshelyre oly módon, hogy az autópálya ki van tiltva a Waze-ban (bevált!).

6.rész, Úton Németországba

Útközben, még Ausztriában láttunk egy zuhatagos folyót (patakot), főútvonal volt, megállók nem voltak, így egy kitérőt kihasználva letértem az útról, az autóval félreálltam és lementem (leereszkedtem) egy meredek ösvényen a folyó közelébe. A folyón éppen raftingoltak többen is kajakkal, reménykedem, hogy a készített videó alkalmas lesz a bemutatásra.

Csodás utunk volt visszafelé is, főleg úgy, hogy kinéztem Berchtesgaden közelében egy panoráma utat.
A panoráma út fizetős volt (8.50€), és egy teljes kört ír le, mindkét irányból járható, az úton parkolók, kilátó pontok vannak kiépítve.
Az utazás Németország-i szakasza

7.rész, Rossfeld Panoramastrasse felé - Berchtesgaden-t elhagyva

Oberau bei Berchtesgaden közelében megcsodáltunk újból egy templomot, messziről ismeretlennek tűnt, de közelről már ismerős volt, jártunk már itt néhány évvel (kb. 10 év) ezelőtt. Németországban vagyunk, a templom nyitva, látogatható. Egy utazó WEB-en megjelent leírása (ők is a Panoráma út felé bukkantak rá véletlenül).

Szent Család katolikus templom (Zur Heiligen Familie)

A bajorországi Oberau Berchtesgaden kerületében található Szent Család az Au Szent Család római katolikus plébánia plébániatemploma a Stiftsland Berchtesgaden plébániaegyesületben , a berchtesgadeni esperesség a müncheni és freisingi érsekségben . A ma már nyilvántartott [1] templomot Franz Rank tervei szerint 1911. július 2-án [2] szentelte fel Franziskus von Bettinger érsek.

Rossfeld Panorámaút - fizetős (Maut: 8.50€)
Képeken nem sokat mutat, látványosan csak videón lehet bemutatni, természetesen ez nem helyettesíti a személyes bejárást!

Németország legmagasabb panorámaútja közvetlenül a Berchtesgadener Land egyedülálló, magas alpesi hegyeibe viszi a látogatókat. Könnyen megközelíthető Berchtesgadenből az Obersalzbergen keresztül, vagy Unterauból Oberauon keresztül autóval vagy busszal. A csúcson nagy parkolók állnak rendelkezésre. A látogatót ott csodálatos panoráma várja a Hoher Göll hatalmas hegytömbjére, a Kehlsteinre, a Tennen- és Dachstein-hegységre, az Untersbergre, valamint a Berchtesgadener- és Salzburg-vidékre. A Roßfeld Panoramastraße ideális kiindulópont változatos túrákhozkülönböző igényekkel. Két gyönyörű fekvésű hegyi fogadó és egy kioszk pihenésre és megállásra csábít. Télen a Roßfeld kínálja Berchtesgadener Land leghavasabb családi síterepét különféle felvonókkal és hat kilométeres lesiklópályával Oberauba. A Roßfeld Panoramastraße felejthetetlen benyomásokkal jutalmazza meg a látogatókat.

8.rész, Németország - Roßfeld Panoramastrasse

A határátlépések zökkenőmentesek, határellenőrzés nincsen, Visszafelé, Ausztriába, szinte észre sem vettük, hogy átléptük a határt.

9.rész, Határátlépés Németország-ból, Ausztria-ba

Az útközben egy alagútból kijőve, megálltunk egy parkolóban, az alagút felett egy hotel, a hegy oldalban egy templom hívta fel magára a figyelmet. Felmásztam a templomhoz (meredek/lépcső), készítettem néhány képet, és a hotel mellett volt egy szurdok (most utólag már tudom: ), ennek megnézésére egyrészt nem volt idő, másrészt már számunkra nem látogatható (78 év, eü. állapot).

Visszafelé még megálltam (félreálltam), hogy néhány felvételt készíthessek Hohenwerfen váráról.

Innem már a már ismert (már az autó is megtanulta) útvonalon visszaérkeztünk az Oberreiter Pansion*** Appert szálláshelyünkre, ami Fusch an der Großglockner településen van.