Hágó (Pass) rövid videó (Reels, Short) videó sorozat EU

BEVEZETÉS és MAGYARÁZAT a videó-sorozathoz

Utolsó módosítás: 2024.06.05. 11:30

Május 27 óta autó nélkül vagyok (565.000 km-es motorjának felújítása 3-4 hét!), így aztán utazás nuku, helyette, no meg a TV reklámok tömkelege helyett YouTube csatornát nézegetek. Tegnap néztem két videót, az egyikben keresztülmotoroztak Magyarországból Monacoba, hogy menjenek egy kört a F1 pályán, ebben szó esett a Stelvio Passról (Olaszország) és a másikban pedig ezen útvonal folytatásaként a SS300-as útról és a Passo di Gavia-ról. Mindkettő éppen, hogy csupán megemlítette, egyrészt felháborítónak tartom, hogy egy ilyen útvonalat csak érintenek, másrészt számomra hatalmas élmény volt. Ezért előszedtem a videóimat/képeimet, amiket ezeken az útvonalakon való utazásunk során készítettem. Ekkor jött az ötlet, kéne egy HÁGÓS (Pass) rövid videós sorozatot készíteni. Azért rövid-videót, mert ezt sokkal, de sokkal többen megnézik, mint a YouTube csatornámat, szóval elkezdtem.

Passo di Gavia (SS300), ide katt és a rövid-videót megnézheted (FB)

Via Pass Umbrail - 2503 méter, Svájc

1.részként az olaszországi Gaiva hágót választottam, annak is az első részét, amelyik pocsék út-minőségű volt, így aztán a videó minősége is pocsék lett. minden technikámat bevetettem, hogy valamennyire nézhető videót tudjak szerkeszteni.

Akkortájt (2010-es ével eleje) telefonos videóval próbálkoztam, ennek felerősítése az autó műszarfalára nem volt sikeres, ez a felvétel szörnyű remegésében jelent meg, persze a minősége is akkor tájt 1080 volt csupán. Feláldoztam némi további minőségromlást, hogy a szoftveres stabilizációval tudjak javítani valamicskét. Elnézést kérek a minőségért, a többi jobb minőség lesz!

Alapelvem volt és bevált, "akkor utazzál, lehetőleg a legmesszebbre, amikor erre van lehetőséget, mert, ahogy idősödsz egyre inkább már csak egyre közelebbre lesz lehetőséged". Tényleg amikor megtehettük, utaztunk és nem a szomszédba, sőt, ma már ezekre a helyekre ismételten nem fogunk eljutni, így maradnak az emlékek és ezeket jó feleleveníteni! Nos, ezért hozom létre ezt a "HÁGÓ" sorozatot, el nem vehető emlékek!

A "Stelvio Pass"- ra véletlenül  kerültünk. Svájcban utazgattunk, egyik alkalommal egy kolostort néztünk meg (Santa Maria Mustair-ban), és átruccantunk Olaszországba, ahol Bormio volt a látogatás célja. Ekkor Mustairból indulva átkeltünk a Via Pass Umbrail hágón, ami becsatlakozott a Stelvio Pass-ba. Sajnos erről az utazásról videót nem készítettem (?), viszont összeállítottam képekből a 2.rész-t.

Via Pass Umbrail (CH), ide katt és megnézheted a rövid videót

2014-ig kellett várni, hogy a félig megismert (túlzás, hogy megismert!) Stelvió Pass-on végig autózhassunk, aztán még 1x volt lehetőségem, hogy végig autózzunk rajta oda/vissza, amikor Livigno (Lombardia) vámszabad területre utaztunk, sajnos már nem lesz lehetőségünk arra, hogy még 1x végig autózhassunk rajta és már a mai videó technikával (4K) minőségi emlék-felvételt készíthessek, így meg kell elégedni a 2014-16-os minőséggel.

A második utazást Dél-Tirol (Schanlstal)-ban lévő szállásunkról kiindulva tettük meg, ez egy nagy körutazás része volt 2014-ben, a körutazás, hossza 265 km, utazási idő, megállások nélkül 5 óra 20 perc. Ezt az utazást élvezhető módon bemutatni egyetlen rövid videóban lehetetlen, de még több részre bontva is csupán villanásokat fogok tudni elővarázsolni!

2014.06.19 - Nagy körutazás (Stelvió, Gaiva, stb.)

A Stelvio hágó csak időszakosan használható, Ősztől Tavaszig zárva (a havat nem takarítják, így járhatatlan!)

Előbányásztam egy korábbi BLOG bejegyzésemet (érdekes már 2023-ban is is belekezdtem?!), és ezt gyűjtöttem akkor ki a wikipedia szabad lexikonból:

"Mit ír róla a wikipedia szabad lexikon? Tehát a forrás a wikipedia.hu

"A Stilfser Joch (vagy Stilfserjoch; olaszul: Passo dello Stelvio, magyarul még Stelvio-hágó is) Olaszország legmagasabban fekvő hegyi közúti hágója (2757 m. tszf). A Stilfser Joch a lombardiai Valtellina (Veltlin) völgybeli Bormio várost köti össze a dél-tiroli Vinschgau-völgyben (olaszul: Val de Venosta) fekvő Prad-dal (olaszul: Prato allo Stelvio). A hágó a nemzetközi jelentőségű SS-38. sz. olasz főközlekedési út magaspontja. Ez az Alpok és egész Európa (a 2764 m magas franciaországi Iseran-hágó (franciául: Col de l’Iseran) után) a második legmagasabban fekvő, aszfaltozott, autóval járható hágója,

…„Bár 1937-ben a Col d’Iseran elorozta az Európa legmagasabban fekvő hágója címet, a Stelvio ennek ellenére mindmáig megmaradt az egyik legtisztább, legizgalmasabb és legvarázslatosabb hegyi játszótérnek a természetjárók, kerékpárosok, motorkerékpárosok világában. Nem mintha a keleti (Prato allo Stelvio felőli) vagy akár a nyugati (Bormio felőli) emelkedők közül bármelyik is pihentető időtöltést jelentene. Az olasz Marco Pinotti, aki a 2005-ös Giro során járt a hegyen, az „aszketikus élmény” szavakkal írta le az utat - az önmegtagadás szinte vallási áhítattal járó gyakorlataként. Bár az aszketikus talán nem is megfelelő szó, hiszen abban benne foglaltatik a puritánság és a lemondás is. A Stelvio pedig élvezetet is nyújt. Van valami spirituális a csúcsa felé történő utazásban és abban, ahogy a Giro d’ltalia, a motorostalálkozók résztvevői, a magányos autósok minden alkalommal harcba szállnak a hóval, ami akár egész nyáron fent időzik a hegygerincen. „Az istenek a hegyekben laknak – közölte a La Gazzetta dello Sport hasábjain Claudio Gregori 2005-ben. – Az indiánok a mítoszbeli Murura helyezték őket, a görögök az Olümposzra, a serpák a Himalája csúcsaira, a japánok meg a Fudzsira. A Giro d’Italia szent hegye pedig a Stelvio.”…[1]"
Stelvio Pass I.Keleti szakasz, ide katt és megnézheted a rövid videót

Stelvio Pass II.Keleti szakasz, ide katt és megnézheted a rövid videót

Hogy ne legyen unalmas, elindítottam egy "Kastély" sorozatot is, így már lesz választási lehetőség.

Stelvio Pass (I), Nyugati I.szakasz, ha ide kattintasz, megnézheted a rövid videót!

Stelvio Pass, Nyugati II.szakasz (Bormio-ig),
Végére értem az olaszországi Stelvio Pass bemutatásának, a Pass (Hágó) sorozatot még folytatni fogom ....
Hát ennek a BLOG bejegyzésnek nem lett hatalmas népszerűsége, mint ahogy magának a vidó-sorozatnak sem, sorozatnak sem:

Na persze, nem is a hatalmas népszerűség hajhászás volt a célom, hanem inkább az emlékeim visszaidézése, ez viszont sikerül, sőt kedvet kaptam hozzá, hány új témaköröket nyissak, mik legyenek ezek, na nézzük csak:
  • a Passok ellentéte a Klammok (Szurdok, völgy);
  • Fedezzük fel ..., ebbe aztán sok minden belefér;
  • Barangolások, kirándulások;
  • és még ki tudja, mikbe akadok bele, amikor az archívumomat (NAS - hálózati tároló) böngészem, vagy a YouTube-on látok valamit, stb .....,
  • és ami már megnyitásra került:
Az előbbiekből jut eszembe, hogy a Stelvio Pass-os nagy körutazás során volt még egy szakasz, amit előkeresek és újra szerkesztek, ez a Passo di Gavia (SS300) hágón történt. Az út teljes hosszában igazából 1 nyomsávos, de vannak kitérők. Motorosoka sokszor jöttek szemből, vagy előztek, de egy helyen egy német autós jött szembe, holott láthatta volna, (ha nem rohan), hogy nem fog elférni, de Ő jött, hát a tükrünk összeért majdnem, de Ő volt a szakadék felé, én nem tudtam jobban a sziklafal mellé húzódni, de túlélte!
7.rész - Stelvió Pass, Vízesés, ha ide kattintasz megnézheted a rövid-videót

8.rész, Passo di Gaiva, "Hajóvonták találkozása TILOS!", ha ide kattintasz, megnézheted a rövid videót!

... szerkesztés, létrehozás alatt, (ha ezt a sort már nem látod, akkor lesz készen a bejegyzés, addig létrehozás alatt ...)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon