Japánkert - KMASZC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium, Budapest, XIV.ker. - 2023.08.15.

Új DJI Osmo Mimo Action 4 kamerám első teszteléséhez választottam ezt a "Japánkert" helyszínt.

Munkába menet betértem, hogy megnézzem és teszteljem a kamerámat. Nagyon korán érkeztem, 9 óra körül, de udvariasan kértem, hogy a 10 órás kezdést mellőzve kapjak lehetőséget, megkaptam.
A Kertészeti és Földmérési Technikum hátsó sarkában van kialakítva a japánkert, már évek óta többször is meglátogattuk már. Most kifejezetten nem a látványért (mert az csodás!) kerestem fel, hanem kamera tesztelés céljából. A park tiszta rendezett.
Az iskola WEB lapján ez olvasható:
"Iskolánk büszkesége a hazánkban elsőként megépült - közel 100 éves - japánkert. A japánkert címe: 1149 Budapest, Kövér Lajos u. 1., bejárat az iskola kapujában. Japánkertünk AKTUÁLIS nyitvatartási - időszakos zárvatartási - információi és legfrissebb programjai ide kattintva érhetők el. Kérjük, hogy figyeljék a japánkert nyitvatartásáról a honlapunkon megjelenő aktuális információkat a zárt programok és az aktuális járványügyi helyzet változásai miatt. Köszönjük megértésüket! https://www.japankert.net/?page_id=11
Varga Márton –intézményünk alapítója – tervezte és építette 1928–ban. A japán császári család tagja, Takamacu herceg és felesége 1931-ben felkeresték a kertet. Látogatásuk alkalmával tetszésüket növények ajándékozásával fejezték ki. Ezek közül még ma is látható az Orixa japonica, a Prunus serrulata ’Kansan’ utódja, továbbá a Wisteria sinensis, az Acer ginnala, a Hibiscus syriacus (teltvirágú alak) és a Prunus nana."

Utolsó módosítás: 2023.08.17.

A videó elkészült, 4K/60 képkocka verzióban elérhető már, lesz még egy másik verziója is: 4K/30 képkocka, így összehasonlítható mennyi a látható különbség egy telefon, vagy egy nagyképernyős TV kijelzőjén.
4K/60 képkocka videó

4K/30 képkocka videó

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok