Búcsúzás a Tél-től, Havas környezetben, Ausztria - 2023.március (Kals)

Kals an Großglockner - 2023.03.02. (csütörtök)

Az Utazás ÖSSZEFOGLALÓ bejegyzése itt nyitható meg!

Kals an Großglockner, kabinos felvonó az Adler Lounge Hotel & Étterem-hez

Az utazási terv szerint Kals-ba való utazás volt tervezve. Reggel felkelve, a szálláshely balkonjáról kinézve csodás, napos idő volt, de a TV-ben (3Sat Alpok panoráma kamerák) szerint viszont az Alpok déli oldalán felhős időt mutattak egész napra, alacsony felhőzettel, azaz még az is lehet, hogy fent a felvonó hegyi állomásánál az orrunkig sem fogunk látni. Dacolva az előrejelzéssel és bízva abban, hogy a felhők 2600 méter felett, vagy jóval alatt lesznek, nem változtattam az utazási célponton.

A megtett egész napos utazás a Google nyomkövetése (idővonal) alapján

Reggel kinézve a Panzió balkonjáról, láthatóan jó lesz az idő, legalább is az Alpok Észak-i oldalán!
Tehát az eredeti terv szerint elindultunk Kals felé, Mittersill, Felbertauern Straße volt az irány. Úgy terveztem, hogy fent a Felbertauern Tunel (alagút) bejáratánál lévő nagy parkolóban Drón reptetést végzek, de felérve, olyan viharos volt a szél, hogy a repülést töröltem, csupán néhány képet készítettem.
Átérve az alagúton, a fizető kapu a túloldalon van (13€/ áthaladás), a túloldalon felhőkbe érkeztünk a látási viszonyok rosszak, mínuszok és jeges szél, tehát itt sem tudtam (nem reszkíroztam) a Drón felküldését, így itt megint csak a földhöz ragadtam és készítettem néhány képet.
A völgyből, ahová a Felbertaurn Straße vezet (Matrei felé), bizony nem sokat lehetett látni.
Abban bíztam, hogy azért talán Kals-ban jobb lesz az idő, hát tévedtem, de ez így egy másfajta élményt is adott. Sajnos nem lett jobb idő, mint látható lesz majd.
Az autós utazásból csak részleteket fogok összevágni, majd a holnapi utazásból teszek fel jobb minőséget (napsütésest!), mivel a következő nap is a Felbertauern-t választottunk (programváltozás lett!
Felbertauner Straße
Elfordulva Kals felé, ezt az utat sem mutatom meg végig, csupán az útközben lévő vízesésnél álltunk meg, itt felküldtem a Drón-t is, hogy nézzen körül fentről (külön videója lesz).
Útközben Kals felé a Kalser Landesstraße-n

Kals-ba vezető út mellett egy vízesés - Drón videó, "Egy madár szemével"

Érkezés Kals-ba, a felvonó völgyi állomásához

Elérve Kals-ba, meg sem álltunk a kabinos felvonó völgyi állomásáig, a parkoló majdnem megtelt, de még találtam helyet, hogy ne kelljen sokat gyalogolni, jegyváltás, majd fel a hegytetőre a felvonóval. Hát bizony ahogy emelkedtünk felfelé, a kilátás lehetősége egyre szűkült, végül felérve a felső (hegyi) végállomásra, már csupán az orrunkig láttunk. Ekkor még mindig nem adtam fel teljesen, az ebéd alatt még javulhatnak a látási viszonyok, igen javultak, de napsütés nem lett és a szélerősség is lehetetlenné tette, hogy felküldjem a Drón-t.
Felvonóval a hegytetőre (2421 m), Adler Lounge Hotel és Étterem

Felvonó hegyi állomása, Adler Lounge Hotel és Étterem
Az ebédet a hegyi állomáson lévő Adler Lounge Hotel & Étterembe terveztem. Mondanom sem kell, hogy teltház volt, telis-tele éhes síelőkkel, egy kis várakozás után kaptunk helyet és elfogyasztottuk az ebédünket. Egy újdonságos és különlegességet is láthattunk, "Pincér robot" segítette, az amúgy gyors és udvarias kiszolgálást, leginkább az ételek asztalokhoz vitelében a cipekedést bízták rá, valamint a maradványokat szállította vissza a konyhára. Ha valaki nem figyelt rá, akkor rászolt az útban állókra, hogy távozzanak előle.
Pincér robot

Visszaérkezve a völgybe, azért csak találtam lehetőséget egy Drón repülésre, a településen kívül lévő kápolnát videóztam le (önálló videó lesz!).

A látogatás befejeztével, tele hassal, elindultunk visszafelé a szálláshelyünkre, hát a vissza utunk is szürkeségben fent felhőkben tettük meg, így ebből a visszaútból sem fogok semmit sem bemutatni.
Sajnos az alagút után, ott fent még mindig erős szél volt, így megint csak a földről tudtam felvételeket készíteni.

Mivel még világosban visszaértünk a szálláshelyre, még egy repülési helyszínnel megpróbálkoztam, felmentünk a település fölé, a Bad Fusch-hoz vezető útra, és találtam is egy érdekes helyett, itt felküldtem a "Madarat" és körbe néztünk fentről.


Bad Fusch Drón videó

Végül is sikeres és eredményes, jó hangulatban eltelt napot hagytunk magunk mögött.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok