Dron-ozás buktatói, avagy a rögös út, folytatás - 2022.10.26.

UAS
(Pilóta Nélküli Légijármű)

A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet és a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet határozza meg azokat a légtereket, amelyekben a pilóta nélküli légijárművek működtetése tiltott vagy amelyekben pilóta nélküli légijárművel kizárólag a jogszabályban meghatározott feltételek teljesülése esetén végezhető művelet.

Nos a magyar jogszabályban, csak a lakott területen kívül szabad a repülés, ha a mydronespace APP a területet nem tíltja, DE !!!! 

Nos, a magyar jogszabályban megkülönböztetik a lakott területen belül fogalmat, mert ehhez minden esetben előzetes légtérhasználati engedély-el szabad repülni!

Erre a mydronespace APP így hívja fel a figyelmedet:

A mydronespace használata nem mentesíti a távoli pilótát a drón repülésekre vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelő, jogkövető magatartás tanúsítása alól. A távoli pilótának gondoskodnia kell azoknak a szabályoknak a betartásáról is, amelyek a lakott terület feletti légtérben, drónnal történő repülésre vonatkoznak.

Lakott terület felett kizárólag eseti légtérben szabad műveletet végrehajtani a magánélethez való alapvető jog védelme érdekében. Az eseti légtér kijelölését a katonai légügyi hatóságnál kell kezdeményezned.


UAS = A pilóta nélküli repülőgép (angolul Unmanned Aerial Vehicle, UAV, am. „személyzet nélküli légi jármű”, vagy Remotely Piloted Aircraft, RPA, am. „távolról irányított (légi) jármű”, vagy drón (az angol drone szó jelentése here (méh) vagy igeként (méh)zümmögés).

Utolsó próbálkozások voltak tegnap!

Most itt a legelején tegyünk tisztába valamit!

Ma Magyarországon az a fogalom, hogy "JÁTÉK Dron" nem létezik, miért?
Az új szabályozás szerint a ici-pici, mini ronom "Játék" kategória volt, de mivel az új szabályozás szerint ezek lettek a feltételek.
Regisztrálni kell minden olyan drónt amire az alábbiak közül bármelyik feltétel igaz:
  • meghaladja a 120 grammot
  • rendelkezik adatrögzítővel
  • az EU irányelvek szerint nem sorolható a „játék kategóriába”, a távpilótától 100 méternél messzebbre repül

Ha akár csak egy feltétel is teljesül, a drón regisztrációja kötelező, azaz vizsga és nyilvántartásba vételi kötelezettség van rá!

"rendelkezik adatrögzítővel" micsoda pongyola megfogalmazás és mindez magyar jogszabályban! Hiszen egy FPV Dron-ban nincsen adatrögzítő, de van benne kamera, viszont egy telefonnal összekapcsolva (WiFi) ott egy APP-al már lehet rögzíteni, de az nem a Dron-ban történik.

https://www.alza.hu/a-dronokra-vonatkozo-szabalyok "a drón nem rendelkezik kamerával vagy érzékelővel, amely személyes adatok rögzítésére képes (játék esetén a kamera jelenléte megengedett)" Hát ez sem valami pontos, főleg nem a magyar szabályokkal azonos!"


Túljutottam a sokkon és, ha még nem ment el a kedvünk teljesen a Dron-ozástól, akkor folytatjuk, én is így tettem, regisztráltam, és lakott területen kívül próbálkoztam, immáron újra: 2.-dik nap.
Helyszínt változtattam, egy bokroktól mentes területet választottam, ahol még van fű mentes rész is (kocsiút).
A szél is csak harmat gyenge volt (szellő), de alkalmas volt arra, hogy kiegyenlítsem a Dron trimmer-elésével, szóval sikerült egyhelyben tartani.
A WiFi kapcsolat továbbra is alkalmatlan a folyamatos kép továbbítására. Több felszálással 4.db. akksi kimerítésével, kb 45 percben ismerkedtem a vezetés-technikával, gyakoroltam.
Na ami nem ment, ha a Dropn szembe volt velem, akkor a jobb és bal felcserélődik, na ebben még sokat kellene gyakorolni, de azt hiszem ezt feladom (!). Ugyan a Dron RC irányítón elvileg van egy gomb, amivel "Fejnélkülivé" lehet állítani a vezérlést, de vagy nem működik, vagy én nem tudom, hogy ezt, hogyan kell alkalmazni, vagy hibás a rendszerben valami.

Tanulság, összesítés: nem erőltetem a Dron-ommal a repülést, játéknak elmegy, gyereknek játszani jó, de videózásra, fényképezésre alkalmatlan, a WiFi jelkapcsolat használhatatlan. Tehát kellene vásárolni egy DJI Mini valamit, én leginkább SE típusban gondolkodom, de ehhez pénzt kell gyűjteni!





Míg ezt a bejegyzést szerkesztettem, máris tovább léptem, egy hatalmas lépcsőfokot, megjelent egy DJI adás-vétel csoportban egy DJI Mini SE, 105,-Ft ért 2x tartalék properrellel készlettel és 2 év MediaMark garanciával. Lecsaptam rá, megegyeztem a vevővel, pénteken megyek érte. Táskát is találtam hozzá, ez is megrendelve, és az alza.hu-nál találtam hozzá akksit is, kifizetve, pénteken azt is elhozom.

Nos a Drono-zás új szintjére lépek - DJI Mini SE!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok