Csillag Nárcisz - Basakert, Babócsa, 2024.04.13.

Ugyan a csúcsvirágzásra 2024.04.27-én a "Nárcisz nap"-on várható, de már nagy területen virágzik és így is nagyon látványos volt.

Utolsó módosítás dátuma: 2024.04.16. 20:00

Mivel az utazásra szombaton került sor, így a rövidebb utat (M7) elkerültük és az M6 autópályát választottam.

Az M6 kivételével mellékútvonalakon és községeken keresztül autóztunk, így képet kaphattunk az ott élők környezetéről, sajnos a szegénység az ami kiemelkedik, az utak állapota, minősége a "pocsék" jelzőt érdemlik.

1.rész, úti-videó, Szigetváron áthaladás
4.rész, Úti-videó - Barcs
5.rész, Úti-videó - Érkezés a Basa-kerthez, Babócsa

Megérkezvén a Basakerthez, már jócskán elmúlt az ebédidő, így elfogyasztottuk a magunkkal vitt elemózsiát, ezután indultunk a Nárciszmező megtekintésére. A Nárciszmező Természetvédelmi terület, így drónnal felette repülni nincs engedélyezve, viszont a látogatás után, a terület mellett lévő földúton találtam felszállásra alkalmas helyet, így nem kellett a terület fölé repülni, hogy felülről is meg tudjam mutatni a látványt.

Belépőjegyet nem kérnek, egy dobozba lehet bedobni a hozzájárulást a terület fenntartásához való hozzájárulásként. A fogadóépületben WC van kialakítva, se üdítő, se kávé nem kapható, képeslapokat lehet viszont vásárolni.

A hazafelé utat a GPS az M7-re terveztem, nagyon nehezen tudtam lebeszélni róla, hogy bizony én a "kertek alatt" Dunaföldvárnál az M6 autópályára szeretnék eljutni.

2.rész, Basa-kert - Séta a Nárciszmezők között

Képek a Nárciszmezőkről



6.rész, Úti-videó - a Drónos repülés helyszínére

3.rész - Basa-kert, Drón-videó

7.rész - Szulok, Úti-videó

8.rész - Homokszentgyörgy, Úti-videó
9.rész - Patosfa, Úti-videó
10.rész - Drón videó ("Sárgaság")


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok