Szabadság - Szeretem, Visszaemlékezés egy csodás Klamm-hoz - 2021.06.25.

Ha már megmutattam 1 utazási nap történetét, akkor legyen még 1 nap, ugyanebből az utazásból. Érdekes ebben az utazási hétből 2 nap is út volt az ismeretlenbe. Illetve nem egészen az ismeretlenbe, hiszen az utazások tervezésekor sok-sok információt felderítek, ebben a Google és a Google térkép szolgáltatás van mindig a segítségemre.

Az útvonal nagy része ismert, hiszen a Gerloßstraße-n már korábban is sokszor (számtalanszor) átutaztunk, igaz legtöbbet a Krimml vízesés mellett, bár igazából ez egy mellékútvonal, mivel a főútvonal a hegyeken keresztül megy, mindenféle korlátozással (súly, időbeliség), helyenként 1 nyomsávos úton, viszont a Krimml mellett elvezető út néz úgy ki mint egy főútvonal, széles, sima, de egyben fizetős is. Az eredeti 165.sz. főútvonal ingyenes használatú.

Leitenkammerklamm im Wildgerlostal
Tudtam, hogy különleges hely, geológiai jelentőségű szurdok, amit 2002-ben természeti műemlékké nyilvánították.
Autóval csak a szurdok elejéig, egy tónál kiépített fizető parkolóig lehet utazni, az autót itt kell hagyni (5€/nap/autó), onnan gyalogosan kb. 30 perc gyalog a szurdokban a zuhatagot követve, természeti csodákat láthatunk.
GYŐZŐDJETEK MEG RÓLA, VALÓBAN KÜLÖNLEGESSÉG-E A SZURDOK?

Szabadság, kötöttségekkel.

GONDOLATOK

EGY AUSZTRIA-I UTAZÁS SORÁN MINDIG FELMERÜLNEK BENNEM, MEGVÁLASZOLÁSRA VÁRÓ KÉRDÉSEK, ÉS EDDIG NEM SIKERÜLT A VÁLASZOKAT MEGTALÁLNOM:
1.) Miért éppen Ausztria?
  • Miért van az, hogy, ha átlépem a magyar-osztrák határt, elönt a teljes nyugalom, az elégedettség?
  • Miért van az, hogy, ha átlépem az osztrák-magyar határt, idegessé válok, ha csukott szemmel autóznák, akkor is megérezném, hogy Magyarországra érkeztem. Erre egy igazi választ már tudok adni, az út olyan rázóssá válik, hogy ezt érezni!
2.) Miért van az, hogy Ausztria folyamatosan fejlődik, Magyarország pedig egyre rosszabbá válik?
  • Az utak jó (kiváló) minőségűek, honnan van rá pénzük?
  • Az utakat nem kátyúzzák, hanem felmarják az alapokig, vagy még azt is felszedik és újjá építik az utakat.
  • Nem elkerülő utakat építenek a települések körül, hanem leviszik a föld alá a főutat, akár 2x2 sávosat is. Így a forgalomból nem zárják ki a települést, nem kell kilométereket kerülni, a forgalom mégsem rontja az ott élők életkörülményeit!
Utazásunk során arra láttunk példát, hogy egy elfeledett üdülőhelyet megkezdenek újjáéleszteni (Bad Fusch an der Großglockner), az oda vezető út egy része még földút, de alatta a csatorna már ott van, büfé működik, parkosították, kápolnáját felújították, sőt, élet van már ott. Amikor ott jártunk éppen Diszkó-ra készülődtek és útközben nem győztük kerülgetni a szembe jövő autókat.
  • A hegyoldalak, legelők üde zöldek, nincsen gaz, nincsen szemét! Persze a legelőket locsolják: vízzel, hogy ne száradjon ki, és nyírás után locsolják "Alpesi parfüm"-el (mink így neveztük el), azaz trágyázzák, hogy ismét nőjön a fű, hiszen ezeken a területeket állattartás folyik!
  • Mi az ami megragadó Ausztriában?
  • A hegyek, a zöld fű, a kék ég, az élet minősége, így tömören összefoglalva. Talán nem véletlenül, nem Erdély, Nem Albánia, sőt nem Svájc, talán mert a sajátunktól szebbre, jobbra, különbre vágyom?!
  • Nos, elég is volt a gondolatokból, ami majdnem biztos, egyenlőre még mindig fényévnyire vagyunk az osztrákoktól!
  • Idehaza tankoltam, végig jártam az M1 autópályát (nem kíméltem, mentem 130-al), utána Győrtől Sopronig az új M85 autóúton (110), és Ausztriában a többit.
  • A kérdésem: miért van az, hogy az autóm az itthoni benzinnel feltankolva, Ausztriában jóval kevesebbet fogyaszt?
  • Idehaza 8-8,5 l/100 Km az átlagom, most, mint 3.-dik képen látható 6,8 l/100 km. ??? Sőt, Ausztriában tankolva 5,5-5,7 l/100 km.

3./ A Panzió tulajdonos egyik nap a vendégünk volt, együtt kirándultunk
Útközben mesélte, egy terelés során (lámpás egyirányú út-felújítás, van belőle bőven!) minden éjszaka lemossák, a terelő táblákat, hogy másnap jól láthatók legyenek, hogy minél kevesebb legyen a baleset! Na ilyet idehaza elképzelhetetlennek tartók, sőt kiraknak egy táblát (30 km sebességkorlátozás, mert útépítés van), aztán már 1 éve befejezték a munkát a tábla még mindig kint van!

Szívesem veszem, ha megadjátok a válaszokat, kérem a "Gyurcsányozást", kommunistázást is  mellőzni!

Visszatérve a kirándulási napra: 2021.06.25.

A változatosság okán most nem a szokásos Krimml vízesés útvonalán autóztunk (fizetős Gerloßstrasse), hanem az eredeti főútvonalon, a 165.sz. főúton, amely egy kacskaringós, helyenként csupán 1 nyomsávos útvonal súly és busz korlátozásos útvonal, viszont csodás erdei út a hegyeken át.

GerloßStrasse, 165.sz út eleje
GerloßStrasse, 165.sz út, folytatás
WildGerloßStrasse

Megérkezve, leparkoltunk a fizetőautomatás parkolóban, ami egy hegyi tó (Wildgerlossee) és a Familienhotel Finkau szomszédságában van. Innen tovább az út le van zárva, csak engedéllyel lehet tovább autózni, amit a Hotelből nyitnak ki.
A Hotelben megebédeltünk, majd gyalogosan elindultunk a Leitenkammerklamm felé vezető úton.

Kb. 30 perc gyaloglást követően elkezdett emelkedni az út és felkanyarodott a Klamm irányába, feleségem itt megállt és várakozott, míg én tovább másztam, már felfelé, hogy a Klamm elején lévő zuhatagos részt, az egész bejárására nem volt lehetőség, hogy feleségem ne maradjon sokáig egyedül. Ez a zuhatagos rész legalsó szakasza volt, ez is csodás látvány volt.
 Leitenkammerklamm .... újraszerkesztve

Eredeti/korábbi összes bejegyzésem/videóim

Videó (korábbi) - https://youtu.be/50YNd_Phq98
(Mittersill-ig azonos, így ezt nem szerkesztem még egyszer!)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok