SD kártyát használó digitális termékekről adatmentés, PC nélkül

Folytatás a végén: 2023.08.25.

Egy csoportban feltettek egy kérdést:

"Sziasztok.

Segítsetek nekem légyszi.
Már feldúrtam az egész netet.
Olyan hordozható hdd-t vagy ssd-t keresek, amelyiknek saját áramforrása van, és van benne kártyaolvasó.
Az oka, hogy nem cipelném magammal a laptopot mindenhova, és így menteném le az sd-kártyámat, ha megtelt.
Találtam egy eszközt, LaCie Dji Copilot néven, de már nem kapható.
Valami ilyesmire gondoltam.
Köszi"

A kérdésen elgondolkoztam, én ezt a problémát úgy oldottam meg eddig, hogy az utazások során cipeltem magammal a 17"-os képernyőméretű laptopot és annak SSD-je mentettem a napi rögzítéseket:

  • digitális fényképezőgépek (2.db.);
  • Telefonon készült képeket, videókat;
  • Drón felvételeket;
  • Az autós kamera útrögzítéseit (videók).
  • Ez most bővült az új kamerám (DJI Osmo Action 4.)-el is.
Kerestem a megoldást, hogyan lehetne ezt egyszerűbben megoldani Laptop nélkül, hiszen manapság idehaza is, utazások nélkül is a különböző berendezések SD kártyáiról és a telefonról, le kell menteni az aznapi rögzítéseket.
Voltak már eszközeim, de ezek még az Androidos időkből voltak, azaz USB-C, vagy USB-mini (a C elődje), na és természetesen USB-A csatlakozásúak, nos most mióta telefont cseréltem iOS-re, egy új csatlakozó került a napi használatba a "Lightning" Mac-es.
Először az iPhon-ról való adatmentést oldottam meg, ehhez az Interneten rendeltem egy Y-Disk Memora Stick-et, 128GB-al (sajnos már nem tudom, honnan!).
ezt az eszközt bedugva a telefon USB csatlakozójába, a készülék felismeri és elindítja a hozzárendelt AOO-ot (első használatkor települt fel), ez egy olyan alkalmazás amely kényelmes kezelést tesz lehetővé:
Először engedélyezni kell, hogy az APP hozzáférjen az USB-hez, majd utána megjelenik az APP kezelési felülete. Exportálni lehet minden kép típusú fájlt, amely a telefonon elérhető, az export során csak az új, még nem mentett fájlokat másolja ki a Stick-re. Több más szolgáltatást is biztosít oda/vissza fájlok mozgatását, valamint a telefonon lévő fájlokból törölni is lehet.
Ez a megoldás egyszerűen kezelhető mentést biztosít a telefon és a PC között, vagy visszafelé is, ha szükséges, az eszközön 2 végű csatlakozó van USB-Lightning és USB-A.
Eddig az utazások során keletkező fájlokat felmásolom a PC SSD-jére, de biztonsági mentést is készítek az SSD-re, így az utazási anyagok 2.pld.-ban vannak tárolva (ideiglenesen!), majd hazaérkezve végleges helyre, a hálózati fájlszerverre (NAS) kerül, amely egy hibatűrő 8TB-os lemeztömb, erről a NAS-ról, egy másodpéldány másolódik naponta 1x (este 8 órakor), így mindenem 2.pld.ban van biztonságosan tárolva. Egy szépséghibája van, egy lakás katasztrófa esetén mind a 2. pld megsemmisülhet, mivel 1 lakáson belül van a 2.db. NAS.

Most, hogy felvetődött a telefon használata az SD-ről való lementésekről, kerestem és találtam megoldást PC nélküli SD mnetésre is.
Vásároltam egy "Kártyaolvasó Apple Lightning to SD Card Camera Reader"-t, amely normál méretű SD kártyát fogad, így bármely SD kártya tartalmát be tudom másolni a telefonra (128GB RAM), vagy meg tudom nézni, mit rögzítettem (sikerült-e a felvétel). Mivel a telefon memóriája korlátozva van, így tartósan ott tárolni fájlokat, korlátozott méretű tárolást biztosít csak.
A telefonról való mentéshez vásároltam egy "OTG adapter Lightning (M) / USB-A (F)" , ez az eszköz lehetőséget ad arra, hogy a telefonon tárolt adatokhoz, egy külső tárolóra (memóriakártya, SSD, HDD) kimásolható (kétirányú).

USB3 ház, cserélhető benne a tárolóeszköz (SSD/HDD), kapacitása 500 GB, de beszerzés alatt van egy új 1TB-os SSD is, így az utazási ideiglenes tárolás (mentés) 1,5TB lesz!
Eddig az SD kártyaolvasásra egy USB-HUB-ot használtam, amelyik normál és Micró SD kártyát is kezel, de sok mindent kapcsol össze I/O-ként, USB3, VGA, USBC, HDMI, Ethernet).
Az USB-HUB-nak van saját áramellátási (USB-C) lehetősége is, így az áramfogyasztó eszközök áramellátását tehermentesíteni tudja az csatlakoztatott USB-ktől!
A kicsi, egyszerű USB3 a csatlakozóján keresztül szolgáltat áramot az eszközöknek, ebbe nem lehet külön áramellátást csatlakoztatni, de a memóriakártyákhoz nem is kell!

Nos az ismertetett eszközökből összeállítható egy olyan konfiguráció, amely biztosítja a telefon OTG-Adapterrel csatlakozva a telefonra, az USB-A-hoz pedig a sokfunkciós USB-HUB-ot (külső USB-C áramellátással, hogy SD kártyát behelyezve, és az egyszerű USB-HUB-ra csatlakoztatva a külső USB-SSD tárolót, az SD kártyáról közvetlenül az SSD-re másolhassunk oda/vissza.

Természetesen a telefonon szükség van egy olyan alkalmazásra, amelyik felismeri a különböző eszközöket és adattárolóként kezelve, fájlokat mozgathassunk.
Az én esetemben (iPhone 12 Mini), a rendszer "Fájlok" használom.
Androidos időmben és a Total Commander APP-ot használtam fájlkezelésre.
Öszsekapcsoltam az összes érintett perifériát, amit végül összefogva USB-HUB-on az iPhone OTG-Adapteren keresztül csatlakozik, és a "Fájlok" Alkalmazásban felismeri az eszközöket és fájlokat lehet mozgatni az eszközök (perifériák) között!


Egy működő megoldást mutattam be a valóságosan (nem elmélet és kitaláció!), az Android-os telefonon hasonlóan működik a megoldás.

Gon doltam segítek ötletet adni az eszközök vásárlásaira is, én az alza.hu-nál szoktam vásárolni:
  • nagy választék,
  • jól kereshető WERB oldal,
  • gyors kiszállítás, vagy személyes átvétel,
  • a szállítási költség az automatákba a legolcsóbb,
  • az utánvétes bankkártyás fizetés, ingyenes,
  • stb.

Eszközök:

Ugye, ugye, mennyi minden kapható egy helyen: alza.hu

Utolsó módosítás: 2023.08.25.

Továbbgondolva, Android-os megoldás, egyszerűbb, könnyebben kezelhető megoldás!

A képen látható megoldás eszközei:
  • Lenovo 8" Android 11. tablet, ez a összefoglaló és vezérlő eszköz;
  • Total Commander Android-os APP, Ő a fájlkezelő!;
  • OTG-USB-C Adapter (ö a tablet és az eszközök közötti kommunikátor);
  • USB.3-HUB (4xUSB.3), de ha HDD-t kell működtetni, akkor külső áramforrást is kapcsolható a HUB-ba, JAC-dugós);
  • Trust Fast Card Reader, USB.3-A (SD, stb. kártya olvasó);
  • SSD (a én példámban 2x SSD (500 GB és 1TB).
A Total Commander (a tableten) mindenféle perifériát felismer és kezel, fájlok tetszőlegesen bármely eszközről bármely eszközre másolható/áthelyezhető:

A eszközök külön-külön kinagyítva:

Az utazáshoz, az összes eszközt bedobozoltam, hogy semmi se maradjon otthon, a hordtáska nem más, mint maga a DJI Osmo Action 4 kemény-tákája, aminek a mérete egy neszesszer-pipere doboz:

Így egyben, könnyen megtalálható a szükséges eszköz, kábel, töltő, HUB, SSD tároló, kártyaolvasó, stb.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok