Jeli Arborétum "A Varázskert", Rododendron csúcsvirágzás (kezdete) - 2023,05.05.

Sokszor láttuk már a Jeli Arborétumot, leginkább a Rododendron virágzási időszakban, április végétől, május vége közötti időszakokban. Készül sok száz kép, sok percnyi videó.

A mostani látogatás lehet, hogy az utolsó látogatás volt (persze, ha lesz még lehetőségem, megyünk újra!), most a videóra és a közeli képekre koncentráltam. Bevetettem a teljes digitális arzenálom, majd leírom a részleteket.

A Jeli Varázskert fő látványosságai a rododendronok, amelyekre magyarul a természetes élőhelyükre is utaló havasszépe elnevezést használjuk. A rhodo rózsát, a dendron fát jelent, ám ezek a növények nem a rózsafélékhez tartoznak, hanem a hangafélék (Ericaceae) családját gazdagítják, ahova a méltán kedvelt áfonyák is tartoznak. A lombhullató fajokat azalea néven is illetik.
A Jeli Varázskertben ma már több mint 300 rododendron taxon él, a példányok száma több ezer.

Varázskertünk egyik legfőbb látnivalója a rododendronvirágzás. A csúcsvirágzás a 2023 évben május 10-étől a hónap végéig tart. A nagyvirágú örökzöld rododendronok pünkösdig (június 6-áig) fognak előreláthatóan virítani.

A csúcsvirágzás nem más, mint amikor a korábban nyíló, illatos lombhullató rododendronok (más néven azáleák) együtt virágoznak a később nyíló, nagyvirágú, örökzöld rododendronokkal.

Tömegre számítottam, ezért a sorban állás elkerülésére OnLine vásároltam meg a belépőket, gyors, kényelmes megoldás, SimplePlay (bankkártyás) fizetéssel. Az e-jegyet (vonalkóddal) e-mailben kaptam meg. A belépés gyors volt, alig voltak látogatók, így sorban állás elmaradt. Az autóparkoló a fák alatt is szinte üres volt. KB 2 órát és 3 km-nyit gyalogoltunk. Főleg videóra fordítottam a hangsúlyt, szerintem jó lett a videó (4K és 25 perc).


A látogatás után elindultunk hazafelé, kései ebédre betértünk egy pici (10 km) kitérővel a 84.út mellett lévő Borgáta Panzió & Éttemem-be. A 8.sz. főúton, majd Székesfehérvártól az M7-esen tömeg nélkül autózhattunk, viszont a Budapestről kifelé igyekvők dugóban, útközben balesettel nehezítve.
A 8.sz. főút két oldalán rengeteg sárga mező (repce), 2 helyen megálltam 1-1 felszállásra.

Látványban és felszállásban gazdag, jó ebéd-es nap volt, érdemes volt 450 km-t autózni hozzá!

.... és ide a teszek még 1 bónusz ráadást, amiben közeli képeket mutatok meg.
 .... és a fentiek + az összes egy videóba szerkesztve (16 percben)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok