Barangolás a Balaton körül - 2023.04.02.

Az utazás fő-célja Kéthely volt, ahol rengeteg tojással díszítették a főteret.

Kéthely, 15.000 db. tojással díszítve

Kéthely - Tojások sokasága

De volt még Csisztapuszta, Fenékpuszta (félbehagyott kastély felújítás), Keszthelyen Halászcsárda, Nagyvázsony várlátogatás nélkül.

Megérkezve Kéthely településre a főtéren (a templommal szemben) megcsodáltuk e tojás halmaz különlegességet, az oda vezető út tojásokkal díszített alagút.

A tojások megcsodálását követően ellátogattunk Csisztapuszta fürdőhelyre, csupán körbenéztünk az autóból, a fürdő nyitva volt, belátni kivülről nem lehet, megállni autóval sehol sem, csupán a fizetős parkolóban, onnan gyalogosan lehet a fürdőt megközelíteni.

A fürdőtelep távol van a településtől, mindenfelé építkezések, de ezek nem állandó lakóházak, inkább csak hétvégi házak, sok még az üres telek is.


Tovább indultunk e kis kitérő után, a Balaton északi oldalán terveztem a visszautat, és útközben Keszthely előtt még benéztünk a felújítás alatt (félbehagyott?) kastély együttes Fenékpuszta-ra. Ide terveztem Drón repülést is, de nem tudtam felszállni, mert a "Fenékpusztai madárgyűrűzési, fokozott természetvédelmi terület" minősítése miatt nem száltam fel (jogkövető vagyok!).

Szomorúan tovább autóztunk Keszthely felé. Látható volt, hogy sok minden elkészült, az egyik épület körbekeríteve, építési terület, de építkezésnek semmi nyoma. A terület új táblákkal kitáblázva, parkolók kiépítve, buszoknak is, sőt egy halomra való kerékpártárolók és tájékoztató táblák is kint vannak, de láthatón mindent félbehagytak.


Keszthelyen megálltunk a "Keszthelyi Halászcsárdánál", ahol megebédeltünk. Haltepertőt (előétel) és halászlevet (főétel), üdítő és kávét fogyasztottunk, összesen 16.000,-Ft értékben (2 személyre megfelezve 1 adagokat, azért ez elég durva áremelkedés, egy halászlé 3.400,-Ft.

Hát bizony ez a halászlé össze nem hasonlítható a Szegedi halászlével. Ide is terveztem Drónos repülést, itt engedélyezett is lett volna, de olyan erős széllökések voltak, hogy nem reszkiroztam meg a Drón elvesztését.

Tovább utazva Nagyvázsony felé vettük az irányt. Még idehaza kinéztem egy olyan helyet, ami lakott területen kívül, de berepülhető lehetett volna a felújított vár, azonban itt is olyan erősek voltak a széllőkések, hogy mégsem szálltam fel.


Gondoltam, hogy akkor megközelítjük a várat a bejáratánál, és onnan készítek néhány közeli képet a várról, mivel már majdnem 18 óra volt, így a vár már zárva volt. De nem tudtam felmenni autóval a vár bejáratáig, mert a főút mellett kialakítottak egy fizetős parkolót, (Parkoló-automatával), és a várhoz vezető utat lezárták, átmenő forgalom tilos táblával, alul kiegészítés, kivéve a helyben lakók! Így a fényképezés elmaradt.

A további utunk esemény nélküli volt Budapestig (8., 811., M1, Budapest) útvonalon.

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok