DRON - Sötétvölgy és Zselicvölgy - 2023.02.18.

Az jósolták az időjárás jósok, hogy eső nem valószínű, és napsütés inkább Dél-Nyugat Magyarországon várható. Így aztán egy Dron repülés nap, HA a szél is úgy akarja?

Két helyszínt terveztem be:

  • Tolna megye, Kakasd szomszédságában a "Sötétvölgy parkerdő"-ben lévő horgásztó-t és a Goggle térképen láttam, hogy a hegyen még egy kilátó is van (bár nem sok reményt fűztem hozzá, mivel ez a kilátó nem nyúlik a fák fölé, legalább is a megosztott képeken);
  • Zselicvölgy, Hajmás településen.

Miért is ezeket a helyeket választottam?

A "Sötétvölgyi horgásztó"-nál még nem jártunk, bár számtalanszor elautóztunk mellette a 6.sz. főút mentén és láttam néhány képet és videót is a helyről. Most éppen (talán) nincsen nagy horgászidény, így nem lesznek pecások, így egy repülés sem fogja elzavarni a halakat, aztán jóidőben, akár meg lehet ismételni ezt a kirándulási helyszínt, hosszabb idővel.
A Zselicvölgy Szabadidő park-hoz útközben ismerünk egy erdős részt, ahol ilyen tájban hóvirág szőnyeget láthatunk, fényképezhetek, na meg a Szabadidőfarm is egy különlegesség, ott is lehetne jó dron felvételeket készíteni.
Hát így is lett, szokta mondani a "Szállás.hu" a reklámjaiban.


"Feketevölgy Parkerdő" - Horgásztó,

a 6.sz. főút mellett terül el, Szekszárdot elhagyva, majdnem Kakasd-ra érve.


Zselicvölgyi Szabadidőközpont, ez pedig Kaposvárhoz közel van, Étterem, Szállás, Wellness, és itt is van egy nagy tó.



Zselici erdőségben (nem árulom el a helyszínt, ne, hogy letarolják!), már több éve ismerjük ezt a helyet, tele hóvirágokkal.





A repülések során újra és újra előjönnek hibaüzenetek, amikkel eddig sem tudtam mit kezdeni, a DJI FLY APP-ban, kértem segítséget a DOE társalgó oldalán és kaptam egy szuper javaslatot. Ne a DJI FLY APP-ot használjam, mert ez folyton nyavalyog valamiért, használjam a DJI drón Litchivel APP-ot helyette. Után olvastam, és HúHa, ez még magyar nyelvű változatban is létezik, igaz fizetni kell érte (11.490.-Ft), és DJI fiókkal való összekötéshez (adatok/repülések/hardver kezelés) kellett még egy másik APP is (53,82- USD), a lehetőségeim a meglévő DJI Mini SE-vel rendkívül kibővültek, a kezelőfelület magyar nyelvű, szóval a javaslat bevált, persze a bonyolultsága okán több időre lesz szükségem, mint a kezelési leírás egyszeri elolvasása, de időm mint a pelyva, szóval kitárult a világ!

Ez már az új APP felülete, sőt, magát a képernyőről készült videót is az APP-al készítettem!


Tehát az első helyszín - "Sötétvölgy Parkerdő - Horgásztó

Megérkezve a tóhoz, szinte üres volt, néhány autó parkolt csupán, viszont sok fa akadályozta a felszálló hely kiválasztását, de végül is találtam egy helyet a tóba benyúló szigetbejárónál. A szél viharos lökésekkel volt jelen a tóparton, bizony a mini dron küzdött a széllel, fentebb (30 méteren gyengült a szél, ott már stabilabban tartotta a pozícióját. A fák miatt a fel és leszállás is csak kézi irányítással volt megoldható, hiába rögzítette a dron a HomePoint-ot, automatával nem lehetet leereszkedni.

A tó part mellet hosszan volt parkolóhely kialakítva, mellette szolgáltató háztömb (WC, kávézó, halőr, stb.), viszont így most idényen kívül minden zárva volt.

Sötétvölgyi repülés

A repülés végén, tovább indultunk az erdőbe bevezető úton, hátha meglátjuk a kilátót, amit a Google térképen kinéztem, de az erdőbe vezető gyalogutak annyira el voltak ázva (esőzéstől), hogy a gyalogos túráról lemondtunk. Beljebb is volt egy parkoló, onnan autóval továbbmenni tilos volt (tábla!). A kilátó nem volt látható.

Tovább indultunk a mai nap második helye felé a Zselicvölgybe. Meg is találtuk a hóvirágos erdőt, a völgy bejárata szintén el volt ázva, így beljebb nem merészkedtem, csupán néhány képet készítettem és tovább autóztunk a Zselicvölgyi Szabadidőfarm-hoz. Már 1/2 3 volt mire odaértünk, ennek ellenére, a "Csárda étterem" fogadott bennünket, meg tudtunk ebédelni. Udvarias vendégfogadás, a pincér ajánlotta a napi menüt-t amit el is fogadtunk. Gyorsan ki is szolgáltak, még előételt is kaptunk, hogy gyorsan teljes az idő, míg a levesek megérkeztek.

Finom volt az étel, gusztán találva. A kései ebédet követően a recepción megkérdeztem, hogy repülhetek-e a tó parton, nem zavarva senkit a nyugalmában. Igen választ kaptam, a tó parton bizony erős volt a szél, szélökésekkel, így csupán egy felszállást reszkíroztam meg, szerencsére a tó felől fújt a szél, így nem volt esély a vízben való landolásra.

Zselicvölgyi repülés

A kellemes napi programok és a finom ebédet követően elindultunk hazafelé (67.sz. főút, M7, Budapest).

Kellemes repüléses napban volt részünk.























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok