Dron - Ausztria (Niederösterreich) - Naßwald völgye (2023.02.09.)

Tegnap "átugrottunk" Ausztriába, kifejezetten Dron-os repülés céljából, és majdnem kútba dölt minden, majdnem értelmetlen 550 Km.
Aztán az M1-en Tatabánya és Komáromi kihajtó között volt 2.db. baleset, ebbe belekerültünk, így elvesztettünk 1 + 1/2 órát, így az eredeti helyszínt (Hohe Wand) töröltem. Új helyként Naßwald völgyét látogattuk meg, a településnél van egy csodás sziklaszurdok, egy patakkal. Annyira fujt a szél, hogy nem repültem. A völgy végében van egy nagy parkoló (tovább autóval behajtani tilos minden felé. A szél itt is fujt, alul, felül már nem annyira. Mindenféle üzeneteket kaptam a telefonos APP-tól, aztán a nyomkodás eredményeként valahová hozzáértem szándék nélkül, na ettől aztán kifehéredett a videókép, és a megfelelő APP ismeret hiánya, és a gyakorlat hiánya szinte reménytelenné tette, felvételek készítését. Hazajőve, megtaláltam a hiba okát, a kamera "AUTÓ" módját elállítottam (véletlen) "PRO" módba, ezzel aztán nekem kellett mindenfélét beállítani (A kezelésit elolvasva, ez Manuál mód!) és csupán az ISO és a Záridő állítható. Azért felrepültem 2x és készítettem valamiket, amiket itthon próbáltam korrigálni, több/kevesebb sikerrel.

Némely üzenetet továbbra sem tudok értelmezni, na majd hátha segítenek hozzáértők! SEGÍTSÉG! Mik az üzenetek okozói, hogyan tudom megelőzni, vagy elhárítani, hogy többet ilyen ne legyen, vagy el tudjam hárítani legközelebb! KÖSZÖNETEM!

Nos, gondoltam, hogy a DOE (Dronpilóták Országos Szövetsége) csoport lapjára, ha megosztok egy bejegyzést a fenti tartalommal, akkor segítséget kaphatok, nos mindenki döntse el, hogy milyen segítséget kaptam.

Naßvald völgy végében

Tehát a barangolásnak csupán egyetlen helyszine lett, a Naßwald völgye, amely a RAX hegység északi völgyét képezi, és Wien (Bécs) vízszolgáltatási forrásvidéke.

Az út csodásan járható volt, sajnos a szurdoknál nem tudtam dron felvételeket készíteni, pedig nagyon szerettem volna. Erős volt a szél, keskeny volt a szurdok, mivel csupán 1 nyomsávos az út, így gyalogosan, pláne dron vezetve balesetveszélyes hely! A szurdokot sok fa övezi, így a fára akadás beszélyes is lebeszélt a repülésről, így a visszafelé úton, maradt a gyalogos bejárása a szurdok egy részének.

A főútvonalon (27.sz.) a Schwarza folyó völgye is egy csodás völgy (ez is egy szurdok!), itt is terveztem dron-os repüléseket, de a technikai hiba és a szél erősége, erről lebeszélt, így marad majd az autós biztonsági kamera (Xaomi 70MA) felvételei az utazásról (szerkesztés alatt).












1.rész - A völgy végében - Dron repülés

A rövidre sikerült repülés után összecsomagoltam és elindultunk kifelé a völgyben, a Waze szerint 20 óra körül leszünk Budapest-en, ez bizony már jócskán sötét lesz, így is történt 20 órára értünk haza.
A kifelé vezető út videója jobb minőségű lett, mivel a Nap nem világított szembe és nem vakította el a kamerát. Visszafelé megálltam a szurdoknál, és egy rövid szakaszon sétálva készítettem két rövid videórészt, ezt beszerkesztettem a záró videóba.










Kifelé a Naßwald völgyéből ...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok