Dron - Havas tájakon, Ausztria (Burgenland, Niederösterreich) - 2023.01.29.

Ma egy jó napunk volt!

Hétágra sütött a Nap, fehérben volt a táj!

  • Nyugalom, kikapcsolódás a hétköznapi mókuskerékből!
  • Na merre jártunk ma, hát persze - Ausztriában!
ELKÉSZÜLT FRISSÍTETT BESZÁMOLÓ, VIDEÓVAL, Facebook bejegyzésem
Valahol Ausztria, Burgenland tartományban

Mindössze 8 percnyi a repüléses videóm, talán ennyi még belefér, hogy esetleg 10-nél többen is megnézzék! Azért ez a repülés sorozat videón egészen más élmény, mint néhány pillanatképen, így most ide nem is teszek fel képeket, de ezeket beszerkesztettem a videóba.
Dron repülések 1 videóba összesűrítve

A repülésről: most először repültem külföldön, bizony már az első felszálláskor (bekapcsoláskor) már figyelmeztetést adott a DJI APP, na akkor már Ausztriát ismeri.
Idehaza egész nap (Budapest) szürke, napsütés óne.
Ausztriában, minden fehér lepelben, és szikrázó napsütés. A WAZE APP eddig nem látott ismeretlen utakon vezetett. A főutak hómentesek és a legtöbbje száraz volt, a mellékutak és még mellékebben, bizony havasak, jegesek, de jó téli gumival biztonságos volt az utazás.
Ami nagyon nem tetszett, a mellékutak zúzott kővel vannak szórva, az alváz kopogott! Na és ma amikor az út vegyi anyagait lemostam, észleltem, hogy bizony a gumik telis-tele voltak apró kő zúzalékkal. Bizony ez nagyon nem jó, hiszen, ha menet közben ezek a kövek hátrafelé kirepülnek 120-130 km/ó-val, bizony ez komoly sérüléseket tud okozni a mögöttem haladó szélvédőjén. Mink is kaptunk jó néhány ilyen kövecskét, szerencsére üveg sérülések nélkül. Ma a mosás után a nagyját kipiszkáltam, amikhez hozzáfértem, és ezt a műveletet megismételtem még 3x, hogy a kerekeken körben elérjem a nagyka kövecskéket.
Viszont csoda szép látványban volt részünk az utazás során (majd még szerkesztek videót(kat), az autó biztonsági kamerájának felvételeiből, talán szerdán lesz rá időm, mivel holnap munkanapom van.

A felvételek Ausztriában, Burgenland és Niederösterreich tartományokban készült.

Írtam, hogy először repültem külföldön, bizony értek meglepetések, a DRON-os repülés kulisszatitkairól is összeállítottam egy rövid bemutató videót:

A DRON repülés kulisszatitkai ....

A kiruccanást már szombaton megterveztem, pontosabban megnéztem a Ferratel WEB kamerarendszer, a határhoz közeli képeit, ahol 3 napra előre jelzik a várható időjárást is, nos azt lehetett látni, hogy napsütés mindenfelé, idehaza pedig szürkeség, esős, szeles idő.

Ki is választottam 2 helyet:

  • az egyik Szombathely - Bucsu határátlépéssel a hegyeken keresztül, Sopron (Pöllau - Birkfel, S6 autópálya, majd hazafelé az S6 és Soproni határátlépéssel, ennek utazási ideje 10 óra lett volna;
  • a másik Kópháza határátlépéssel, St.Corona am Wenchel, Gloggnitz, S6 - Soproni hatátátlépéssel, ennek utazási ideje 8 óra.
A másodikat választottam, mivel feleségem az esti autózást nem kedveli, így beszámítva a Dron-os repülési megállásokat is, talán 18 óra körülre Budapestre érhetünk, így a sötétedés, már csak Budapest-hez közeledve az M1 autópályán érhet minket, ennyi még belefér a sötétben autózásból. A tervezetthez képest 18:30 lett a hazaérés időpontja.
Az egész napos utazás a Google GPS nyomkövetése alapján

Az utazás Ausztria-i (Burgenland, Niederösterreich) szakasza
A kis karikák az útvonalon, a Dron-os repülések helyszínei voltak

A határátkelőig átugrom az utazást. Idehaza, hó nyomokban sem, szürkeség, beborulva, Nap sütésnek nyoma sem. A határátlépést Kópházára terveztem, addig szuper az út: Budapest - M1 - Győr - M85 - Kópháza.
1.rész, Határátlépés - Kópháza

Tovább autózva, a főutak majdnem szárazok, a táj átvált havas tájképre, és kisütött a Nap is.
A Waze-ra bíztam az útvonal tervezését, mindössze a végcél volt beállítva = Gloggnitz, és egy útközbeni megálló St. Corona am Weschel, így aztán ismeretlen mellékútvonalon autózhattunk.

Rátaláltunk egy helyre, ahol kinyílt a tér, minden havas, sütött a NAP és dfombos vidék, itt megálltam és sor került az első Dron felszálásra.
2.rész, Barangolás Burgenland-ban, Első repülés

Tovább autóztunk egy helyen nem vettem észre, hogy el kellett volna fordulnom jobbra, és továbbmentem, mindez azért, mert le volt kapcsolva a WAZE hangja, csak különleges események hangos jelzése volt engedélyezve. Felmásztunk egy szerpentinen és egy csodás kilátás tárult elénk. Itt meg is álltam és sor került a második Dron repülésre.
3.rész, Barangolás Burgenland-ban, Második repülés
Folytatva az utazásunkat, visszamegyünk Blumeau-ba, ahol elvétettem az elfordulást, majd letérve a főúton egy patak nyomvonalát követte a jócskán mellékút, a várost elhagyva, bizony havas (jégbordás) út következett.
Útközben ismét megálltunk 2x is, és felengedtem a Madarat, nézzen körül fent!
4.rész, Barangolás Burgenland-ban, Harmadik repülés
Tovább indulva, még mindig ismeretlen útvonalon, de ismerős település felé haladtunk: Aspang Markt, ahol Aspang Markt már jócskán Niederösterreich (Alsó-Ausztria) tartományban van, innen már ismerős útvonalon autóztunk, a következő megállónk (repüléssel) Sankt Corona am Wechsel, ahol egy kedvelt kirándulóhely (télen síterep) található. Mink most nem itt álltunk meg, mert itt nagyon sokan voltak, márpedig emberek felett dron-al repülni, csak különleges engedéllyel és jogosítvánnyal szabad, így a régi ülő-felvonó alsó végállomásánál álltam meg, egy felszállás tartamára.
5.rész, Barangolás Burgenland-ban, Negyedik repülés
Tehát megérkeztünk St.Corona am Wechsel-re. ez volt az utolsó Dron felszálás, ezt terveztem és tényleg nem volt rá több lehetőség, mivel elfogyott az idő, sötétedésre Budapestre kellett érnünk.
6.rész, Barangolás Burgenland-ban, Ötödik repülés

A hazafelé ut esemény nélkül: S6 - Wiener Neustadt - S36 - Sopron - M85 - Győr - M1 - Budapest.

...... itt lesz holnap az utolsó rész .....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok