Dron - Szállni mint a Madár, Bács-Kiskun megye (Lúd-sokadalom, Kígyósi Csárda & Panzió) 2022.12.04.

Tegnap este még túlnyomóan felhős időt jósoltak, bár a Dunától keletre, lehet Nap-sütés is. Reggel felkeltünk, hát nem hétágra, de volt Nap-sütés. Feleségem kérdezte, repülésre alkalmas az idő?

Válaszoltam, Kelet felé még akár jó is lehet repülésre, na és merre induljunk? Nagyon nem messzire, hogy még sötédedés előtt hazaérjünk. Akkor irány Fülöpszállás közelében az 52.sz. főút mellett lévő Kígyósi Csárda Étterem & Panzió legyen az úti cél. Persze, nem az M5-ösön megyünk, hanem a "kertek alatt", ez történt.

Bemutató Facebook bejegyzésem itt nézhető meg!

Kígyósi Csárda Étterem és Panzió
Apajpuszta környékén észrevettem, hogy a mocsaras, tavas területen hatalmas Lúd-sokaság pihenget, óvatosan megálltam az út szélen, a motort nem állítottam le, az ajtót kinyitva megállapítottam, hogy akkora a szél, hogy repülésre alkalmatlan, így maradt a kézi kamera. Az ajtót halkan zártam vissza. Sikeresen tudtam készíteni videót, és közeli képeket is (Nikon Coolpix A1000), a zoom-nak köszönhetően (840 mm). A sikeres felvételek vége felé a Lúd-sereg megsértődött, hogy zavarni merészeltem a tanyázásukat és arrébb szálltak néhány száz méterrel, így tovább autóztunk a Csárdához.
Mire összeraktam a dron-t, felszálltam vele és elértem volna a Lúd-akat, felrepültek és tovább álltak!






























A Csárdához érve, a szél erőssége sajnos nem csökkent, a telefonos APP szerint 25 km/óra 42 km/ó széllökésekkel, na ebben nem kíséreljek meg felszállni a dron-ommal, először megebédelünk, hátha a végéig lecsendesedik.

Az ebéd, mint eddig mindig, finom volt, a tálalás csodás. Csészényi levest választottunk és desszert különlegességet: Meggyes-Mákos palacsinta, palacsinta? Nem ez egy műremek alkotás, csupa íz különlegességgel.

Babgulyás csülökkel

Tárkonyos Vőlegényfogó


Meggyes-Mákos palacsinta

Melange
Jó volt látni, hogy szinte teltház volt, sok előfoglalással (ezek az asztalok fehérrel terítve), a személyzet is megvan, és a Csárda is meg van, sőt, fejlődött is (a teraszt téliesítették, üveg körbe-fedést kapott), és napelemes rezsi-csökkentést is megvalósítottak! Belépve az Étterembe otthonos meleg, a cserépkályhában ropogott a tűz. Udvarias vendégfogadás.

Az ebéd végén az Étteremből kilépve, megállapítottam, hogy a szél nagyon nem csendesedett, gondoltam a csatornához elmegyek, talán ott nem fúj annyira, hát tévedés volt, bizony ez úgy 25-30 km/ó lehetett, na, de fent 100 méteren, amikor már a erdősáv védelme már nem érvényesül?
Megpróbáltam, "Sport mód"-ot választottam a Dron beállításaiban, reméltem, ez elegendő erő lesz a szél ellensúlyozására, igen elég volt, a motorok hangján lehetett hallani, hogy küzdött az elemekkel, de a kamera-gimbal fantasztikusan vizsgázott, a videón a széllökésekből semmit sem lehetett látni. A hazatérést rábíztam az automata "RTH visszatérés"-re, 20 cm pontossággal leszállt a "Madár"!




Szállni mint a Madár
Ebéd után a visszaúton ismét rátaláltunk a Lúd-sokaságra, néhány száz méterrel arrébb voltak, számítottam rá, így a dron-t nem kellett összeszerelni, csupán a MyDroneSpace APP-ban regisztrálni a felszállást, mire felszálltam (120 méterre!) és látóhatárba kerültek a madarak, ismét nem volt szerencsém, mivel a megközelítésüket nem vettem videóra, elfeledkeztem a videó felvétel indításáról, így már csak a távolodásukat sikerült állóképre rögzíteni.
A Lúd-sereglet távozóban.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok