Aranybányát fedeztem fel 2002-es videókra találtam rá

Ezekről a videókról már el is feledkeztem, és már arra sem emlékeztem, hogy ezek még megvannak!

Utolsó FRISSÍTÉS: 2023.01.12.

Rátaláltam .....
Miért?

A "DIGITÁLIS" világom előtt színes negatívra fényképeztem, ezek digitalizálására eddig még nem volt időm (lehet, hogy már nem is fog sor kerülni rá, ezért ezek az emlékek, fénykép albumok sokaságában őrződnek). Hát igen, 2002-11-28 OCE-OpenHouse-n fényképeztem előszőr egy HP-digitalis kamerával (0,8 Mpixel!). Azok a videók amikre most rábukkantam, 2002-ben és néhány éven túl (2004) készültek.

Történt az, hogy a villám belevágott a ház vezetékrendszerébe, és a teljes számítógépem (beleértve minden darabját, kivéve a tápegységet), tönkre ment, így a rajta tárolt minden információm (dokumentumok, programok forráskódjai, minden digitalizált képem/videóm megszűnt létezni. Mivel ekkor tájt vállalkozásból éltem, több mindent jó pénzért (fél milla!) a Kürt Kft. helyreállított és DVD-re kimentve megkaptam, továbbá az akkortájt szallagos videómagnóm volt (8 mm digital8), ezek a felvételek kimentésre kerültek mindig DVD-re, így ezek is megmaradtak, ezekből szemezgetem most és szerkesztem újra. Ezek a DVD-k viszont minőségben pocsékok, hiszen az akkori TV technika (AV!), csak az akkori videójel felbontással voltak elmenthetők, ezeket a mai technika segítségével átkonvertáltam HD (1280 x 720), így még élvezhető képminőségben maradnak majd fent.

Az első a sorozatból amit kimentettem, egy vízesésnél tett látogatásunkat örökíti meg.

Schöder Wasserfall (Günster vízesés), Ausztria - Steisermark, 2002.

Kedvencünk Ausztria, egy utazás során némi kitérőt tettünk azért, hogy ezt a vízesést megnézzük, érdemes volt, csodás látvány és egyben kaland volt. A vízesés felső ága egy szurdokban volt, ahová olyan úton kellett felmászni, ami ma már nem tudnánk megtenni, korunk és eü állapotunk ma már nem ad rá lehetőséget, így már ismételt kirándulás alakalmával sem tudnánk ismét megnézni!
A szurdok alsó vége egy Vendéglőnél (Gasthof) indul, itt kell fizetni a vízesés megtekintésért is. A mászás végén jó volt lepihenni, és a tyúkok társaságában elfogyasztani a magunkkal vitt elemózsiát.

Kitzchlochklamm meglátogatása

Fusch am der Großglocknerstrasse településen az Oberreiter Panzióban vendégeskedtünk (talán legelőször), innen kirándulgattunk, minden nam máshozá. Így került sor erre a kirándulásra is. Mivel mink az egyéni utazásokat kedveljük, így a kirándulási célpontokat magam keresgélem össze. 2002-ben még nem volt olyan egyszerű feladat, de a Panzió-ban lévő prospektusok segítettek akkor, így néztem ki ezt a célpontot is. Na amire nem gondoltunk, hogy ennek a Klamm-nak a felderítése nem olyan egyszerű feladat, bizony be kell vallanom, hogy nem is jártuk végig, amikor már kilógott a nyelvünk a mászástól, visszafordultunk és sajnos már nem tudjuk meg, hogy ha tovább mentünk volna ......
Na majd egyszer a YouTube-n rákeresek, hátha található (biztosan fogok találni!) bemutató anyagot.
Kitzclochklamm, 2002., Ausztria - Salzburg tartomány

Werfen - Hohenwerfen vára és a Werfen-i vízesés

Egy utazással mindkét helyet felkerestük 2002-ben. Bizony akkor még 20 évvel fiatalabbak voltunk és meg se kottyant a "mászás". Akkor még nem volt sikó-felvonó a parkolóból a várba, gyalogosan egy ösvényen lehetett felmászni a várba, a váron belül is (külső%/belső) várban is jelentős a szintkülönbség, a rengeteg lépcsőt csak megemlítem.
Burg Hohenwerfen (vára), 2002., Ausztria, Salzburg tartomány

A vár megnézés után tovább autóztunk, hogy megnézzük a Werfen-i vízesést. Bizony a vízesés megnézése nem egy séta-galopp, akadályokkal (sziklák, gyökerek) teli úton lehet feljutni a vízesés fölé, lépcsők sokaságával, csak jó kondiban lévőknek ajánlom a felső utat!
Most, hogy megkerestem a térképen is, látom, hogy bizony ez a vízesés nem Werfen közelében van, hanem 18 km-nyire Werfentől, pontosan Golling an der Salzach közelében és a neve Gollinger Wasserfall (vízesés).
A parkolóból indul a gyalogos ösvény (lépcsők, hidak) vezet fel a vízesés tetőjéig a Salzach folyót követve.
Gollinger Wasserfall (Vízesés), 2002. Ausztria - Salzburg tartomány

Liechtensteinklamm - St. Johann im Pongau

Közel van a kedvenc szálláshelyünktől (Oberreiten Panzió), így a 20 év alatt többször is láthattuk. Néhány éve felújítás miatt 2 évig zárva volt, a felújítás során új attrakciókkal is bővült:
Ez az amit már nem fogunk megmászni!
A szurdok Ausztria legszűkebb szurdoka (Klamm), a megtekintésért fizetni kell. Mozgássérülteknek nem javaslom, mivel az egész útvonal a szordok falára (függőleges) rögzített fa-sétaúton lehet bejárni, ami emelkedőkkel és lejtőkkel (lépcsők!) tarkított. Időben legalább 2 órát kell rászánni!
Liechtensteinklamm, St. Johann im Pongau, Ausztria, Salzburg tartomány, 2002.

Hochjoch Bahn - Ausztria, Vorarlberg tartomány - Montafontal, Schruns

Rátaláltam egy 2002-es videóra, aminek fájlneve arra utalt, hogy ezt a Hochjoch-ra való utazást tartalmazza, de most már látom, hogy a névadás téves volt. Azért betettem a videó elejére, hogy ne vesszen el, utána viszont valóban Schruns-al folytatódik. Erre a csúcsra is legalább 4x másztunk fel, először 18 évvel ezelőtt, 2004-ben. Alsó szakaszon nagy-kabinos felvonóval, majd onnan 2 üléses felvonóval, és utána 2368 méterre a "Kereszthez" gyalogosan, úttalan-utakon, sziklákat mászva, a csúcs felé, jobbra és balra is meredekség. Bizony ma már ide sem tudnánk felmászni, de jó, hogy akkor megtehettük és megtettük!
Hochjoch Bahn, Schruns, Ausztria - Vorarlberg, (2002) - 2004 - 2006

Budafai Arborétum
Rátaláltam 2 eredeti videóra, melyek 2005 Őszén és 2006 Tavaszán készültek.
Mindkettő elfogadható minőségű, ugyan Digital S8-ról került átkonvertálásra.
2005/2006-ban még a Rodondendron bokrok szinte a szabadban voltak, mivel egy domboldalra vannak telepítve, amely abban az időben frissen telepített erdő volt, más 2019-ben, amikor ismét felkerestük az arborétumot, alig találtuk meg a bokrokat, jelentősen megváltozott a környezet és a bokrok mérete és megjelenése is.

Budafai Arborétum, 2005 Ősz, 2006 Rododendron

Gróf Apponyi kastély - Hőgyész.

Egyik kedvenc kastélyszállodánk volt, többször voltunk vendégek a szállodában (2009-ben utoljára).
A Kastélyszállóban 2010. júniusban kikapcsolták az áramot és a gázszolgáltatást.
2010. augusztusban felszámolási eljárást kezdeményeztek a Kastélyszállóval szemben.
Az 1980-as évektől különböző felújításokat végeztek rajta és szerényebb elhelyezés mellett olcsó szállodaként is üzemelt. A megye e legnagyobb barokk stílusú ingatlanát 1999-ben vásárolta meg a megyei önkormányzattól a Hermelin Rt., Piros László budapesti vállalkozó cége. Remek építész-kertész csapatot összeállítva valósították meg a csodát és 2001. év végén megnyitották a négycsillagos Gróf Apponyi Kastélyszállót.
Mivel a felújítás jelentős hitelből került megvalósításra, a hitel nem fizetése okán a bank felszámolási eljárást kezdeményezett, és a bank tulajdonába került.
Egy árverésen új, magánember tulajdonoshoz került, de azóta sem üzemelték be szállodaként. Úgy látszik, kizárólag saját célra vette. 🙁, az a hír járja, elkezdték felújítani, a hasznosítás célja még nem ismert.

Hőgyész, Apponyi kastély, (2010-ben bezárt kastélyszálló), 2009. Tavasza és Karácsony

... és, ha már Hőgyészen voltunk, körbe néztünk a Településen is

Valahol a Mátrában

(a videót nézve, valahol Felsőtárkány és Lillafüred között).
21 évvel ezelőtt még ez is belefért, ma már 79 évesen már nem tudnék felállni a lapátról!

Somoskő vár - Salgó vár - 2003.05.01.

Milyen jó, hogy 20 évvel ezelőtt felmásztunk, ma már 79 évesen már nem megy, na de semmi gond, hiszen ma már a technika megengedi (ha a jogszabály is megengedi!) ránézhetünk felülről. Fel is vettem a dron helyszíneim közé, ahová fel kéne repülni!

Már le is ellenőriztem a myDroneSpace applikációban, valóban szabad terület, azaz dron-al repülhető jogszerűen!

Sitke Felsőbüki Nagy Kastély - Sitkei Kastélyfogadó (2005/2008)

Hollókő - Ófalu - 2002.09.14.

• Hollókői Vár
  • Hollókő-Ófalu védett falurész (Kossuth utca és Petőfi utca) falurezervátum, amely 67 védett épületet foglal magában.
  • Falumúzeum Hollókőn (Kossuth Lajos utca 82.)
  • Postamúzeum
  • Fazekasház

Facbook albumjaim:
Hollókő 2002.(2011.)

Jeli Arborátum (Kám) - 2001.05.19.

Jeli Arborétum - Rododendron virágzás - 2001.05.19.

...... szerkesztés alatt, ahogy a videók készülnek (felfedezem őket) . bővülni fog a régmúlt! .....

Na mi lesz a következő?

Még nem tudom, de az Új Évben is még van folytatni való anyaghalmazom!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon