NIKON megsétáltatása a Margit szigeten - Az Ősz kezdeti színei - 2022.10.16.

Gondoltam egyet, reggeli után kiautóztam a Margit szigetre megsétéltatni a NIKON Coolpix A1000-emet, már olyan régen használtam, hogy már majdnem berozsdásodott (de mégsem, még működik!). Annyira rászoktam (lustaság, kényelem, állandóan kéznél van, és nem is nagyon rossz!) az iPhone 12 Mini-re, hogy a Nikon időlegesen háttérbe szorult, na ma adtam lehetőséget rá, hogy bizonyítson, IGEN, bizonyított, a NIKON egy márka!
Japán kert - Halastó - Csikász Imre Ülő lány című bronz szobra
1911-ben készült, 1932-ben került a Fővárosi Vízművek gellérthegyi parkjába, és 1954 óta van a jelenlegi helyén. Az eredeti példánya a Kiscelli Múzeum parkjában van.
Séta a Margitszigeten - Ősz

Adós vagyok a videó létrejöttének előzményével.

Jó idő volt, Ősz, gondoltam lesznek színek, a NIKON A1000-et is régen használtam már, gondoltam kiautózom a szigetre, feleségem főzőcskézett, így délig szabad voltam.

Arra gondoltam kihasználva a NIKON azon képességét, hogy "P" módban használva lehet növelni a színtelítettséget, így jobban kiemelhetem az Ősz színeit. Végre kipróbálom, hyog mennyire használható az iPhone 12 Mini videó tudása is, valamint mennyire van összehangban a DJI Mimo Mobile-3 APP-ja.
Ez volt a terv!

Tehát ezeket az eszközöket használtam és teszteltem:
  • Balra a NIKON Coolpix 1000;
  • Rácsavarva (menetes) kis kézi állvány-markolat;
  • Előtérben a DJI Osmo Mobile-3 - motoros stabilizátor;
  • Háttérben a telefonos "Selfi-bot", telefonos tartó Bluetooth távkioldóval;
  • A legújabb kiegészítőm az AL-L7 táv-vezérlő a NIKON-hoz.
AL-L7 táv-vezérlő
A NIKON Coolpix A1000 egy Zoom-os kamera, amihez nagy tudású belső szoftver is tartozik, most a séta során a "P" program módban használtam, a kézi markolat-állvánnyal és, hogy az elmozdulás miatti életlenség a legkisebb legyen, a vezérlését teljes egészében az AL-L7 távvezérlővel végeztem (zoom, AF, exponálás).
Korábban általában a "Selfi-bot"-ot szoktam használni a telefonnal történő videózáshoz. Egyszerű, gyors üzembe helyezés a legfőbb előnye, a kis kézi táskában is elfér. A selfi része kihúzható, így nem szükséges a zoom (digitális!) használata, valamint a Bluetooth távkapcsolóval egyszerű az exponálás. 
A DJI motoros stabilizátor egy szuper eszköz, de a használata nem az egyszerű kategóriába tartozik, viszont előnye:
  • videózáshoz nélkülözhetetlen, hiszen a stabilizációs tehetsége szuper!
  • a telefon kamera zoom-ja nagyon finoman vezérelhető;
  • lehet könnyen váltani függőleges/vízszintes képmód között;
  • expozició is elvégezhető vel.
A videó elején vannak azok a snittek., amiket a Nikon-al készítettem, ezeket szoftveresen kellett stabilizálni, ez látszik néha a széleken!
A Nikon tud videózni, de csak állványról javaslom használni!

A fényképezés a NIKON-al történt, néha használtam videóhoz is, de a stabilizáció ilyenkor nagyon gyenge (csak amit a kamera tud szoftveresen, hardveresen - képeltolással), viszont a kép minősége 16 Mpixel a videó 4K, igaz csak 30 kocka/sec és ami a legfőbb mind a kép, mind a videónál van színtelítettség szabályozhatóság!
A videózás a DJI - iPhone kamera, a DPI saját szoftverével, ami 4K és 60 kocka/sec-et tud. Az iPhone 12 Mpixeles, viszont a szoftveres képstabilizációja önmagában is csúcs, a DJI-vel kiegészítve mozi minőséget tud.

Akkor jöjjenek a képekből egy válogatás, a videót már a bejegyzés elején bemutattam.



































Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok