Egy LebensGarten margójára 2022.07.23.

Egy LebensGarden margójára - 2022.07.23. - Fam. Neuhold - Lebensfreude "Az élet élvezete"

Az Interneten (Facebook) hirdetésben többszőr látokörömbe került egy hirdetés, melyben az "Apát Panzió és Étterem"-met reklámozták, aztán rákeresve különböző cikkeket olvasgattam és felkeltette az érdeklődésem a hely.

Mik voltam a figyelmem ráfokuszálásának az oka?
  • Az étterem nem szokásos "Csárda jellege";
  • Közelsége az osztrák határhoz;
  • Távol a város zajától.
Na jó, de ez Budapesttől nagyon messze van ahhoz, hogy csak úgy odautazzunk autóval egy ebédre, valóban, ezért a Google térképet hívtam segítségül, mi az a közelben Ausztriában, amiért már érdemes ilyen messzire elutazni?
.... és íme rá is találtam egy különlegességre:
Bekereteztem a helyet, amire felfigyeltem, ezt meg kell nézni élőben!
LebensGarden - Fam. Neuhold - Lebensfreude "Az élet élvezete"

Igen, így már összejöhet egy egész napos program:

• amikor az időjóslat szerint 2022.07.23. az eddigi hőmaximum napja (ez is lett 41,4 C° volt!),
  • azaz egész nap autóban, klímával,
  • egy finom ebéd egy ismeretlen helyen és
  • egy különleges "Családi kert".
Igen, ez történt tegnap!

Minden bizonytalan volt, rászervezésem mindössze abban merült ki, hogy tudtam hová szeretnék menni (feleségemet majd menetközben tájékoztatom), írtam egy e-mailt a családi kert tulajdonosainak, hogy nem tudok előre időpontot jelezni, de szeretnénk megnézni a kertet, időpont foglalás nélkül. Válasz az e-mailre már utazás közben érkezett, hogy szívesen látnak, megnézhetjük, de kérik, hogy egy rövid üzenetben jelezzük előre. Nos erre nem tudott sor kerülni, aminek egyszerű oka van: nem tudunk németül, se angolul, így telefonon hiába hívnám fel Őket, sajnos nem mindenki tud magyarul. Tehát maradt a rögtönzés, odamentünk váratlanul. A döntés ebéd közben született meg, Apátistvánfalva-tól 50 perc, 45 km, ez azt jelenti, hogy 15:30-16 óra között érünk a kerthez, vagy fogadnak, vagy nem, fogadtak (de nem szaladok ennyire előre).

Reggel valóban már az induláskor (9 óra) 28 fok volt árnyékban, aztán mire kiértünk az M1-re már 34 fok volt kint (az autóban kellemes hűvös!), Szombathelyen már 38 fok.
Egész napos utazás útvonaltérképe (A Google helykövetése Az Apát Panziónál kikapcsolt, okát nem tudtam kideríteni)

M1 viszonylag jól volt járható, néhány teherautó és kamion, nem túl sok kifelé menő személyautó, idiótával nem találkoztunk, így esemény nélkül jutottunk el Győrig, innen már nyugalom az (új) M86 gyorsforgalmi úton (nem autópálya! még, ha a legtöbben úgy használják, megtehetik, hiszen rendőrségünk az nincsen, akik érvényt szerezhetnének a KRESZ szabályok betartatásának).
Szombathelytől 86.sz. főúton Körmend - M80 (új) 2x1 sávos gyorsforgalmi úton (középen feltűnő piros záróvonallal), magad Szentgotthárd - Apátistvánfalva - Apát Panzió és Étterem.
Apát Panzió és Étterem megközelítése

Meglepetés az épület sarkán:
Hogy mik nem történtek a múltban?

A Panzió és Étterem bemutatása

Kedves Recepciós hölgy, mondtam, hogy ebédelni szeretnénk, igen volt a válasz és bekísért bennünket az étterembe. Ott is udvarias fogadás, üljünk le bármelyik szimpatikus asztalhoz.
Ital rendelés, kaptunk étlapot és választottunk. Párom aggódott, hogy a kacsa sült túl nagy adag lesz, ezért csökkentett mennyiséget szeretett volna kérni, de a pincér Hölgy megnyugtatta, itt nem "Csárda mennyiség"-et adnak, meg fogja tudni enni. Mindketten a napi "Krémleves"-t választottuk, ez most erdei gyümölcsből készült:

A két főétel új megközelítésben és külalakban jelent meg és valóban, a mennyisége pont elég volt. A húsok puhák, finomak voltak, a szarvaspörkölt új köntösben, de finoman fűszerezve, a paradicsomsaláta pont olyan ízzel, amit én is alkalmazok savanyúsághoz. elfogyasztottuk az ételt, elégedettek voltunk, utána még 1-1 kávé (kapucsínó, melange), majd még körbenéztünk, fényképeztem és tovább indultunk Ausztria felé.

A teljes Facebook bemutató fényképes album!

A határátkelés szinte nem is volt, mert ugyan a határ látható volt (addig zötykölődő út, utána kisimulva, út-széllel, stb., 1-1 konténer lehelyezve, de határőrség az nem volt.

Miután elhagytuk Feldbach városát, majd ráfordulva a Waze által irányított útra, egy idő után feleségem mondja, forduljunk vissza, mert nem fogunk visszatalálni, kanyargos, házak között vezető 1 sávos úton kanyarogtunk, nem gond, a Waze visszatalál.

Fam. Neuhold - Lebensgarten (érkezés, utazás)

Megérkeztünk a kertes házhoz, előtte nagy méretű parkoló kialakítva, akár autóbuszt is tudnak fogadni (csopor). leparkoltunk és bementünk a ház udvarára, kerítés/kapu az nincs (!), a háziak Christíne és Harald az unokával "strandoltak" a kertben lévő tóban. Christine oda sietett hozzánk, rögtön kitalálta, hogy Mi érkeztünk Budapestről, emlékezett rá, hogy írtam e-mailt. Elnézést kértem, hogy csak így bejelentkezés nélkül betoppantunk, szívélyese fogadtak mindketten, nézzünk csak körül, invitáltak beljebb minket, kérünk-e inni bármit is, ez volt az első kérdésük. Kifizettem a belépőjegyet (2 5,-€), megmutatták, hogyan tudjuk bejárni a parkot a tó és a ház körül, és körbe-néztünk.
Mint egy tanösvényen, megállóhelyek, pihenőhelyek kijelölve, sok-sok látnivalóval, virágok, bokrok, fák, szobrok és sok-sok különböző tárgy, kiemelve a "Szív" mindenféle anyagból, ez minden felé alap motívumként megjelent. (csak néhány kedvcsináló kép, album lesz Facebook-on!).

Fam. Neuhold - Lebensgarten (park bemutatása)

Maga a tó is egy nagy szív alakot vesz fel. Az egész kert egy hatalmas park, pázsitos fűvel, az utak kijelölve, kőszegéllyel elválasztva, pihenő alkalmatosságokkal. Tettünk egy nagy sétát, körbejártuk a kertet, a házat. A virágok sokfélesége, szépsége, az egész kert ápoltsága csodás élményt nyújtott.
Hűen tükrözte a "Christine életöröm kertje" elnevezés a látottakat.

A ház a "világ végén, az erdő és a kukoricás által határolva, egy elbújt Oázis!

A kert bemutatása Facebook képalbumban!

Elindultunk hazafelé, emlékezve, hogy az idefelé vezető úton az M1 Budapest felé szinte járhatatlan volt (mindkét sáv tele és araszolás), úgy döntöttünk, hogy a 8.sz. főúton fogunk autózni, majd Székesfehérvárnál a szokásos útvonalon Zsámoly - Csákvár 811 - végül Budapest határában M1. A hazafelé történő utazásunk esemény nélküli volt, és 21:15-re haza is értünk, megtettünk 660 km-t és megjártuk a napot 12 óra alatt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon