Zalai barangolás (csalódással) 2022.05.04.

Április 30-án olvastam egy Facebook-on megosztott  bejegyzést, mely szerint Zalában a Rododendronok elkezdtek virágozni, akár Anyák napi kirándulás is lehetséges.

Tegnap (május 04) leutaztunk, tényleg elkezdtek virágozni, volt néhány virág! De virágzásról szó sincsen még, a korábbi napok esős, hideg időjárása eltolja a virágzás időtartamát az április vége, május eleje időszakot, május közepe, június eleje közé!

Minden zöld volt, épen, hogy elkezdtek zöldülni a bokrok, bimbók kezdeti stádiumban, na igen volt néhány bokor, néhány virággal, ha ezt tele objektívvel jó közelire hozom, akkor akár virágokat is be tudok mutatni, de ez még nem virágzás!

Na szóval, Budapestről indulunk, hiszen itt lakunk, a Waze szerint akár 3 útvonalon is utazhatunk Zalaegerszegen lévő Azáleás Völgy-be, ez volt az eredeti úti-cél, amit kijelöltem. Itt még eddig nem jártunk, ha már virágzik, uzsgyi, induljunk.

A legrövidebb útvonalként az M7, ezen 2 óra 50 perc-et jelzett a Waze, de javaslata szerint ne menjek keresztül a belvároson (Keletről - Nyugatra), hanem kerüljem körbe Budapest-et, az M0-on. Eddig még soha nem csapott be a Waze elfogadtam. Eredetileg 11:45 volt az érkezési időpont, aztán ez menetközben fokozatos tolódott 12 utánra. Az M7-esen volt egy külső sáv lezárás, még Székesfehérvár előtt, a külső korlátot állították helyre, mert korábban letarolták. Na ennek következményeként 20 perces késedelem keletkezett torlódás miatt.

Azáleás Völgy, Zalaegerszeg

GPS: 46.81382, 16.82308
Zalaerdő Zrt. - Azáleás völgy

Megérkezve a völgy bejáratához, leparkoltam az út szélén, kijelölt parkolóhely nincs, ingyenes. Elindultunk a völgy felé. A bevezető út már föld út, viszonylag jó állapotban, de a korábbi napok esőzései miatt helyenként sár, csúszkálás, így az új taposott úton bejutottunk a völgybe. Két oldalon domboldal, rajta a a bokrok, zöldültek, virágzás az bizony csak néhol, nyomokban.

A kinyíló völgy elején egy kiépített pihenőhely, esőbeállóval, asztalokkal és padokkal, és egy tűzrakó hely. Láttam 2 nyomós kutat, hogy folyik-e belőle víz, azt nem próbáltam ki. A völgy ezen része füves, az esőzések okán csúszós.







Feleségem leült az egyik asztalnál, lepakoltam mindent és a kamerával elindultam a völgy felső vége felé, erre felé már emelkedő földút, sáros, csúszós, helyenként járhatatlan, ezért az útról kényszerűen letérve, a domb oldalon másztam felfelé, de mivel 1 színesedő bokor kivételével nem volt nyoma virágzásnak, így abba hagytam a további mászást, amely egyre veszélyesebbé vált, mivel a falevelek letakarták az alattuk megbúvó járhatatlanná vált csúszós sártengert. 


















Mire visszaértem a pihenőhelyre a feleségem összeismerkedett, a közben oda érkező erdésszel, akitől megtudta, hogy a közelben lévő (Zalaegerszeg) Arborétumokban hasonlóan nincs még virágzás.

Ennyi volt a völgy látogatása, összecsomagoltunk és visszamentünk az autóhoz.

Itt bizony virágzás kb másfél 2 hét múlva lesz csak, de már nem valósíznű, hogy ezért újra meg fogok tenni 600 km-t, egy bizonytalan látványért.
A gyanúm az, hogy a hely szépsége, kicsit el van túlozva, hiszen én is tudtam készíteni néhány szépnek tűnő közeli képet.

Összegezve csalódás volt ez az úti-cél. Hogy ne vesszen kárba az egész nap, gondoltam meglátogatjuk még a Vadása tavat. Korábban még nem jártunk ott, és csak ezért leutazni Budapestről, hogy megtudjuk mire is jó ez a tókörnyék, hát ezt eddig még nem terveztem be. Innen még 45 perc írta ki a Waze, na jó, ez még belefér a napba, aztán a 8.sz. főúton elindulunk hazafelé és talán 18 óra körül Budapesten lehetünk, ha Székesfehérvárnál felmegyek az M7-re.



Elértünk a Vadása tóhoz, egyetlen vendéglátó hely volt nyitva, egy cukrászda, most nem kívántuk meg a fagylaltot. Volt egy már rég óta eladásra hirdetett éttermet, már meg sem lehetett közelíteni, a bokrok és a fű körbe nőte, mellette egy lepusztulóban lévő épület, üresen, mellette egy elkezdett építkezés, félbehagyva. Találva egy parkolónak kinéző területet megálltam, hogy körbe nézzünk, lesétáltunk a tóhoz, hát nem tudom főidényben milyen itt az élet, nem igazán szeretném megismerni, így nem valószínű, hogy felkeressük még e helyet.








A sikertelen kirándulásunk befejezéseként elindultunk hazafelé, Budapestre. fel a 8.sz. főútra, Veszprém, Székesfehérvár, és mivel a Waze azt javasolta, hogy kerüljük meg Budapestet az M0 körgyűrűn, erről az élvezetről lemondva, Székesfehérvárnál a 811.sz. főúton folytattam a hazafelé vezető utat, Alcsútdoboz - Etyek - Biatorbágy - Budapest, itt pedig Budakeszi - Árpád híd, M3 kivezető volt az útvonal.
A meglepetés még nem ért véget, mert az Árpád híd pesti hídfőtől dugba kerültünk, lépésben baktattunk a Róbert Károly krt.-n, mivel utólag megtudtam, a Giro Italia kerékpáros program bemutató napját tartották a Hősök terén 15 órától, ezért a környéket lezárták a forgalom elől és mindenki kerülő utakon próbálkozott előbbre jutni, ez 20 perc dúgóban való araszolást eredményezett, mire kijutottam az M3 kivezetőjére. Munkanapon 15-24 óra között lezárni a várost, na ennek kitalálóját minimum Nobel díjra kéne felterjeszteni, bár a bolondok háza való bezárása eredményesebb lehetne, hogy ne kövesse el ismét egy ilyen baromságot!

Még megszerkesztem az utazási videókat (még nem tudom mik fognak bekerülni, és készítek még egy videót az Azáleás Völgy-i látványról is.
Az elejét átugrom, mindjárt az M7-ről való letéréssel kezdem, épül ám az M76 és Zalaegerszeget összekötő M76 gyorsforgalmi út, és minél rövidebb darabokban adják át, annál többször lehet majd átadó ünnepségen, sok száz méter piros-fehér-zöld szalagot átvágni, ezért a most átadott szakasz elérte a 8 km-t!
1.rész, M7, M76
2.rész, Érkezés Zalaegerszegre, Azáleás Völgy
Itt lehet parkolni az út szélén

3.rész, Azáleás Völgy
4.rész, Zalaegerszeg (átutazás)
5.rész, Zala megye
6.rész, Vadása-tó

befejező rész következik!

..... videók szerkesztés alatt .....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok