Tulipánmezők helyett Nárcisz - Szlovénia 2022.04.17.

Április közepe van, ilyenkor már javában nyílnak a tulipánok. Igaz idén ez egy kicsit késett, az időjárás nem volt kedvező, a tulipánszüreteket is idén csak április 15-el indították idehaza is!

Felidéztem a Szlovéniában lévő Voljči Potok (Arborétum)-ban tett látogatásainkat:

  • az első 2011-ben,
  • az utolsó 2019-ben volt.

Milyen jó lenne most látni az Arborétumot, a Facebook oldalukra csábító képeket tettek ki. Persze a kitett képek mindig azt mutatják be, amit látni szeretnél, de bizony amikor odamész, egészen mást látsz, na ez történt velünk is TEGNAP (2022.04.17.)

Meg kéne látogatni, megkérdeztem a feleségem, mikor tudunk elindulni leghamarább, korán kaptam a választ, rendben, akkor megtervezem Húsvét Vasárnap-ra a látogatást/utazást.

Milyen messze van, 4 óra 40 perc, annyi belefér, e szorozva 2-vel, mert vissza is kell jönni, a távolságot nem is néztem, az végül is lényegtelen. Tehát akkor ez az utazás kivitelezhető, belefér 1 napba.

Megkötöttem az utasbiztosítást (Union24OnLine), kedvezménnyel (70 felett dupla ár!), 2480,-Ft/2 személy. Megvettem a belépőjegyeket OnLine, hogy ne keljen sorban állni a pénztáraknál, így még 10% kedvezményt is kaptam, € 8.-/személy (nyugdíjas) helyett € 7.20 volt. A belépőjegyeket feltöltöttem a telefonomra (PDF-ből képpé kivágva). Útközben az M7 utolsó benzinkutjánál megvásároltam a Szlovén matricát, kiderült, hogy már nincs matrica, OnLine e-matrica van, begépelte a pénztáros a számítógépen, és kinyomtatta az igazolást.

Eljött a reggel, 8 órakor eel is tudtunk indulni, én 9 órával számoltam, így nyertünk +1 órát, amit majd a látogatásra tudunk fordítani.

  • Útvonal: Budapest - M7 - M70 (H), A4 - A1 (SLO)
  • Távolság: 920 km
  • Szintkülönbség 585 m
  • Utazási idő: 8:46
  • Átlagsebesség: 104 km/ó. (autópályák/autóutak)
  • Séta a parkban: 3 óra
  • Indultunk Budapest-ről: 8 órakor
  • Hazaérkeztünk Budapest-re: 22:00 órakor.
  • Benzin ár (95-ös), autópálya mellett "Petrol" : 1.506 €/liter.
Csodás időnk volt, odafelé szembe Napfény, kék ég, Napsütés, 10 fok, és viharos szél útközben és a parkban is. Jó levegő, tavaszi virágok. Így tudom összefoglalni a napot, ugyan másra számítottam, némi csalódás volt, hogy Tulipánmezők sehol, de azért nem bántuk meg az utazást!

Az utazásról nem fogok úti-videókat készíteni, fárasztó, hosszadalmas a videó-szerkesztés és majdnem senkit nem érdekel (10-15 néző), talán csak az Arborétumhoz vezető közeli útból, hogy aki még nem járt Szlovéniában, lásson a környezetből valamicskét. Majdnem olyan mint Ausztria, csupán az épületek stílusa tér el, tisztaság, rendezett környezet, jó minőségű utak, összefoglalva a lényeget.
Az összes képet sem teszem ide fel, mivel a helyem korlátozva van a Google fiókomban és bizony fényképeztem bőven: 242 db., 1,95 GB., majd jól megszűröm!







1.rész, Megközelítés
2.rész, Arborétum (1)
3.rész, Arborétum (2)
4.rész, Arborétum (3)
5.rész, Arborétum (4) befejező rész.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok