Barangolás - Dunakanyar, Lábatlan, Pilisi hegység (2022.03.13.)

Ma is szép idő volt, viszont a tegnapi hosszú túra után, mára egy rövíd túrát terveztem.

Első gondolatom Rácalmás volt, felhíva az "Almási Szalon"-t, van-e hely egy ebédre, válasz sajnos nemleges volt. Gondoltam sétálunk a Duna parton, körbenézünk Rácalmáson, a végén egy ebéd, de, hát sajnos nem jött össze, majd egy másik alkalommal pótoljuk.

Mi legyen akkor az úti cél, ami nincs messze? Ebben segített egy facebook bejegyzés, amit szombat este olvastam: Dunamente Ökocentrum, itt még nem jártunk, ma ez lett az úti-cél.

Előzetesként: az Ökocentrum Lábatlan településen van, egy csodás park tartozik hozzá (mint egy arborétum), rendezett, feltáblázott fákkal, kiállítási terület (gyerekek, iskolák-nak is), néhány perces videó, csodás képekkel a Gerecse vidékéről.

Dunamente Ökocentrum, fogadó épület


Egész napos utazásunk a Google nyomkövetése szerint

Hazafelé betértünk a Öreg Halász Fogadó és Étterem-ba, ebédelni. Udvarias fiatal személyzet, minőségi kiszolgálás és finom étel. Már sok felé választottam "Tarja" ételt, de ilyen finoman elkészítettet, puha, és mégis ropogos, szóval máskor is betérünk.

Öreg Halász Fogadó és Étterem

Tehát a Dunakanyar lett a napi autós barangolásunk úti-célja, most a Dunántúli része, mégpedig pontosan Lábatlan.

A Dunakanyar számunkra a legegyszerűbben az M0 - Északi hídján (Megyeri híd) érhető el, a túloldalon tőbb útvonal lehetőséget kínál a GPS (Google térkép, vagy a Waze is), én most a "kékszínű" javasolt útvonalat választottam az odautazáshoz.

A Megyeri híd túlpartján Budakalász felé kalauzolt a Waze APP, aztán Pomáz, itt rámszólt a Waze, hogy ettől van rövidebb útvonal is Dobogókő irányába, de ezt elutasítottam, maradtam az eredeti tervemnél, azaz Pomázt elhagyva Csobánka felé autóztunk tovább, majd a 10.sz. főúton folytattuk az utazásunkat.
Visszatérve még az M0 Északi hídjára, ez a kedvenc hidam, ha tehetem és nem nagy kerülő, akkor sokszor teszek egy kis kitérőt is, hogy láthassam, akár nappal, akár este. Tehát most is a Megyeri hídon autóztunk át a Duna túlpartjára.
Összeállítottam egy videót is a hídon való utazásról, mégpedig, bemutatom mindkét irányból való átutazást.

Tehát Pomáz után a 10.sz. főút felé vezetett tovább a Waze App, a végcélunk Lábatlan volt.

Mit is mutassak meg videón az utazásból? Még nem tudom, majd kialakul, talán Pomáz-zal kezdem. Most a Budakalász felöli megközelítést mutatom meg. Szentendre felől szoktunk átutazni, legyen akkor most egy számunkra ismeretlen útvonal, legalább is az első felében.

Pomáz

Csobánka
Pilisvörösvár, Piliscsaba
A 10.sz. főúton autóztunk Lábatlan (Komárom) irányában, Tát településre való leágazásnál láttunk egy csodásan kinéző nádtetős épületet, ami Öreg Halász Fogadó-ként hírdette magát az út szélén, megjegyeztem, visszafelé itt megebédelünk.
A 10.sz. Főúton (Tát, Nyergesújfalu)
A 10-es út Lábatlanig, a Duna parton vezet, elhagyatott ipari létesítményekkel, látványosságok nélkül.


Megérkeztünk Lábatlanba, az úti-célunkhoz (saját parkoló). Megváltottuk a belépőt, körbenéztük a belső kiállító teret, megnéztünk egy videót, amely a Gerecsé-ben készült képekkel mutatta be a természet szépségeit. Majd körbesétáltuk a parkot.

A park rendezett, ápolt, a fák tövében ismertető táblácskával.
A pénztárnál kaptunk egy térképet, amely elvezetett minket a park-sétán, feltüntetve rajta az egyes állomásokat, a parkban lévő fékat 1-1 levelével megjelölve, hogy jól felismerhetők legyenek.
























Lábatlan
Dunamente Ökoturisztikai Látogatóközpont

Az Ökocentrum és a Park körbenézését követően elindultunk hazafelé, Tát-on megálltunk, hogy megebédeljünk, az idefelé vezető úton néztük ki a helyet, korábban még nem ismertük, így bizonytalanba mentünk.

Amit kívülről látni lehetett, hogy egy igényes épület, csodás nádtetős borítással, az ajtóra "Kávéző" felírattal. De az út menti hírdető táblán az ált, hogy "Öreg Halász Vendéglő", tehát itt étteremnek is kell lenie, és valóban megtaláltuk az étterem bejáratát is. Majdnem teltház volt, de volt még számunkra is hely. Ahogy beléptünk máris elénk jött egy fiatalember és mutatta a szabad asztalokat, kiválasztottuk és helyet foglaltunk.


Megkaptuk az étlapot és a rendelt italokat, az étlap szerinti választék különlegesnek nézet ki, már látványra is (bőrkötésben) és az ételválaszték megfogalmazásából már lehetett következtetni, hogy ez az ebéd élvezetes és finom lesz. A méretek is nem voltak túlzottak. Bár először egy csülköt választopttam volna, de a szomszéd asztalhoz kihozva lemondtam róla, ezt 3 napig ehettem volna.

Tyúkhúsleves zöldséggel gazdagon
Zöldborsó krémleves
Konfitált tarjasteak, héjában főtt burgonyával, paprika-krámmel
A főételre várni kellett, amikor kihozták megtudtuk miért, a sütés nem volt sikeres, ezért meg kellett ismételni a főétel sütését. Az igazság az, hogy annyira gusztán nézett ki, éhes is voltam így rögtön nekiestem és elfelejtettem fényképen megörökíteni, mint ahogy a feleségem főételét is, pedig az is tüneményesen nézett ki: füstölt Mozzarella grilezve, zellersalátával, az egész egy hatalmas fatálccán a Mozzarella pedig egy melegen tartó vaslapon, díszítéssel (csirával, stb.)



Máskor ittem már tarjából készült ételt, nem is egyszer, de ez fantasztikus volt, kívül ropogós, belül puha, omlós.
Az ebédet kávéval fejeztük be, majd elindultunk hazafelé. Ide, ha közelben utazunk visszatérünk még ebédelni, felkerült az "Étterem Google térképemre" is.
Úgy terveztem, hogy Esztergom felé, majd a Pilis-hegységen keresztűl (Lepence - Szentendre) utazunk hazafelé, Budapestre, mint, ahogy már a Megyeri hídat már az 1.részben (vedeó) be is mutattam. A hazafelé vezető út, esemény mentes volt, bár Szentendrére érve dugó vol egészen a Megyeri híd-ig.
11.sz. főút, Esztergom
Pilismarót, Dömös

Lepencétől Szentendre-ig,
keresztül a Pilis-i hegyeken

Kész, teljes a bejegyzés.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok