Autós Barangolás - Ausztria (2022.03.19)

Korán ébredtünk, már a szervezetünk kezd átállni a jövő heti óraátállításra, így aztán akár 9 órakor el is indulhattunk bárhová. Az időjósok azt állították eső nem lesz, Napsütés egész nap, picike széllel, 7-9 fok közötti hőmérséklettel.

Az utazás (+HoheWand) videó lejátszási lista itt nézhető meg!

Mondom a feleségemnek, olyan korán keltünk, hogy akár ki is mehetünk Európába és akár sötétedés után egy picikével haza is érhetünk, Menjünk kaptam a választ. Gyorsan még elugrottam a Lottózóba, hogy a néhány milliárdos nyereményről le ne maradjunk és 9 előtt el is indultunk. Alig hagytuk el a parkot ahol lakunk, kérdezem a feleségem, Euró-s pénztárcát hozod? Nem nincs nála, elfelejtette, pedig nála szokott lenni. Na akkor vissza, magamhoz vettem és elindultunk újra. Na akkor ma lesz szerencsénk, vagy nem lesz? Ne izguljon senki, esemény nélküli volt az egész napunk, szép helyeken jártunk (persze könnyű, ha az autó is ismeri már az utakat), jó levegőn, minőségi hibátlan utakon, a sok magyar sietős, idegesítő autóst itthon hagyva, egy kellemes napot tölthettünk el, na hol? Hát Ausztriában, hiszen ez a kedvenc országunk Európában.

Eredetileg arra gondoltam, talán belefér az időbe, hogy meglátogassuk Mariazell-t, aztán útközben rövidítettem, túl későn értünk volna haza, jóval sötétedés után és feleségem nem szeret sötétben autózni.

Végül tettünk egy nagy kört Alsó-Ausztriában a Schwarza völgyében a Rax és a Scheeberg között, a Google GPS követése szerint:

Az rbike.com GPS követő szerint pedig ez volt az egész napos utazás nyomvonala és adatai:

Tehát a fenti kép szerint:

• megtettünk 670 km-t
  • utazással töltöttünk (autóban) 8 óra 31 percet
  • és sebességben 78 km/óra átlagot autóztunk;
  • hozzáteszem, Ausztriában 6,4 l/100 km volt a Suzuki SX4 fogyasztása, idehata az M1-en pedig 8,0 l/100 km!
  • reggel 9 órakor indultunk és 19:33-kor érkeztünk haza (Budapest).
Az utazás összefoglaló bemutatása
Az útvonal Budapest - M1 - Győr - M85/M86 - M85 - Sopron - HUN 🇭🇺 Ödenburg | AUT 🇦🇹 Klingenbach határátlépéssel:
Határátkelés Sopron-nál
További utazás útvonala: 16.sz.főút - A3 - S31 - S4 - (Bécsújhely) Wiener Neustadt - 26.sz.főút - L87 (HoheWand) - 21.sz. főút - 27.sz. főút Gloggnitz.
Wiener Neustadt-ot elhagyva, a Hohe Wand lábánál a 26.sz. főútról egy mellék útvonalon utaztunk Észak felé a 21.sz. főútra, útközben láthattuk a Hohe Wand nem túl magas, de látványos vonulatát, ezen az útvonalon korábban még nem jártunk.
A Hohe Wand lábánál autózva

A Hohe Wand-ra most nem mentünk fel, de korábbi utazás során készült képekből összeszerkesztettem egy videót, hogy miért érdemes egyszer felkeresni személyesen is.
Hohe Wand bemutatása

Az utazást a 21.sz. főúton folytattuk nyugat felé, hogy Északról megkerülve a Hohe Wand-ot a Nyugati oldalán a 27.sz. úton a Schwarcza völgyében eljussunk Gloggnitz felé, persze útközben sok mindent fogunk látni. Ezt az útvonalat a Schwacza völgyében más sokszor megjártuk, csodás völgyi út, a motorosok is kedvelik, kanyargós vonalvezetése miatt.
A 21.sz. főút kezdetben alul halad, osztozva a mellette folyó patakkal, két oldalról a sziklákkal és fenyvesekkel szegett völgyben, majd elkezd emelkedni, szerpentinnel és természetesen kanyarokkal tarkítva.
A 21.sz. főúton haladva, 1.rész

Az út szerpentinen emelkedett egészen a hágó-ig

Ahogy az úton haladtunk, felfigyeltünk egy hóvirág mezőre és egy fa tövében kankalinok virítottak sárga csokrokban. Későn észleltük, így már nem tudtam megállni, megfelelő biztonságos helyen visszafordultam és megcsodálhattuk e nem mindennapi látványt.
A 21.sz. főúton haladva, 2.rész

A 21.sz. főútról letérünk a 27.sz. főútra, a Schwarza völgyében folytatjuk az utazást, ezen az úton eljutunk egészen Gloggnitz-ig, de közben mellettünk a folyó, körülöttünk hegyek, ja és a motorosok részére egy csodás kanyargos út.
Az vége felé jobb oldalon a Rax, bal oldalon a Scheeberg hegyvonulata zárja a völgyet, középtályon egy csodás völgyet fedezhetünk még fel a Naßwald völgyét, érdemes elmenni a végéig, ahol nagy parkoló (WC), és sok-sok kilométernyi túrista út vár a barangolókra, innen akár gyalogosan felmehetünk a Rax tetejére is!
A Schwarza völgye, 1.rész
A Naßwald völgy (Schwarza völgye, 2.rész)
Schwarza völgye, 3.rész
Rax - Gloggnitz (Schwarza völgye, 4.rész) - Befejező rész

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon