Szarvasok és Hóvirág

Időjósok szerint vakító Napsütés lesz (2022.02.12.), csak a levegő hőmérséklete lesz alacsonyabb, mint pénteken. Hát jó, akkor keljünk útra, na de hová?

Párom elfelejtette kivenni a mélyhűtőből a husit, így idehaza ebéd az nuku, tehát akkor valahová barangolunk egyet és ebédelünk, a 13.havi nyugdíjat úgyis meghozták még pénteken, tehát a rávaló megvan.


Úti cél a Bőszénfai Szarvas Farm, a közelben van egy hóvirág lelőhely is, pluszként ránézünk Gálosfa-ra, na így már összehoztam egy egész napos programcsomagot. Indulás.

Egészen korán (szinte hajnalban) sikerült el is indulni 1/4 10-kor. A Waze tervezte útvonal az M7 (miért szereti az M7-est, amikor már megtanulhatta volna, hogy Mi nem szeretjük?), nem is fogadtam szót, jusztis az M6-oson fogok menni. Mondanom sem kell, hogy egészen Dunaújvárosig folyton fel akart vezetni az M7-esre! Dunaújvárosnál már elhittem (bár gyanús volt), hogy Dunaújváros-Észak-i kihajtónál térjek le az M6-ról, hittem neki (pedig hinni csak a templomban szokás) és letértem, gondoltam, valahol keresztbe-kasul elvetet Kaposvár felé. Hát igen elvezetett, de mikor már kezdett gyanússá válni, megnéztem a tervezett útvonalat, hét a Waze bizony Székesfehérvár felé vette az irányt, Ő ezt rövidebbnek számította, viszont már jól eltávolodtam az M6-tól, már nem szerettem volna visszafordulni, na gondoltam nekünk igazából Dél-Nyugat az igazi irány, és elindultam.

Amikor az út elfogyott alólunk.

Hoppácska elfogyott alólunk az aszfaltos út, nincs tovább, na akkor most merre tovább? Engedélyeztem a földutat, és elindultunk a mezőgazdasági munkákat végzők ellenőrzése érdekében egy jónak tűnő föld úton, nem tűnt sárosnak, talán jó lesz végig. Igen volt földes, volt köves, meg volt traktorok által kimélyített út, de végül kijutottunk a szántóföldek világából Mezőfalva-ra, tovább már aszfalton Cece-re, ahol már jó útra térhettem, a 61.sz főútra Kaposvár irányába.

Mezőfalva, Fejér megye

Ha nem lennénk késében, akkor benéztünk volna Cece-n a Csók István Emlékmúzeumba.
Csók István, a huszadik századi magyar festészet kiemelkedő jelentőségű mestere 1865. február 13-án született a Cecével szomszédos Pusztaegresen, mai nevén Sáregresen. Édesapja jómódú malomtulajdonos volt, aki az Emlékmúzeum (Cece, Arany J. u. 1.) kúriaszerű, eklektikus stílusú épületét élete alkonyán, az 1880-as évek végén építtette. A tágas kertben álló házat felújították, még 2014-ben.

Cece - Csók István Emlékmúzeum

A szántóföldeken való barangolással vesztettünk 1 órát, így aztán, ha ebédet szeretnénk kapni, akkor egyenesen Bőszénfára kellett menni, így 13 órára érhettünk oda, így még jutott az ebédből.

Érkezés Bőszénfa-ra a Szarvas Farmra

A választékból szarvaspörköltöt választottunk vörösboros mártásban dödöllével, majd kávé, és még vásároltunk szarvas kolbászt is, ugyan volt még szamár kolbász is, de a szamarat a Párom előző nap simogatta, így azt most nem kértünk. Húúúúúúhaaaa, elfelejtettem lefényképezni, így képen nem tudom megmutatni.

Ebéd után séta a Farm állatai között: szarvasok, lámák, disznók, kecskék, emu-k.

A Farmot kétféle módon lehet körbejárni:

Vezetéssel (napi kétszer 11 és 14 órás indulásokkal), ebbe a programban a szarvasokat is meg lehet simogatni;

Egyénileg körbesétálva, ekkor nem lehet a szarvasok közé menni, hanem a kialakított séta ösvényen járható be a farm.

Néhány kép a séta közben készítve:


  

 


  

A Farm főépületét, romos, már majdnem megsemmisült állapotából állították helyre, ma ebben van az étterem a pénztár és az irodáknak ad helyet.



Séta a Szarvas Farm-ban

A Farm-i látogatás után elindultunk hazafelé, megengedve a Waze-nak, hogy hazafelé felvigyen az M7-re, ez 1 órával rövidebb, mint az M6-oson lett volna. útközben benéztünk Gálosfa-ra, itt van (volt) egy kastély-panzió (ukrán tulajdonossal, csodás elképzelései voltak a fejlesztésre, aztán nem lett belőle semmi sem (!), az egyik mellék épületben kialakítottak egy idősek otthonát, csodásan felújítva, berendezve, aztán ez leéget/kiéget, aztán az enyészeté lett, de mégsem egészen. Gálosfára érve (a végén), nagy tábla hirdette, hogy Gálosfa Vendégház, hát ezt meg kell nézni, na nézzük meg. A Vendégház a volt idősek otthona épületben lett kialakítva, felújított épületben, zárva volt, így nem kezdtünk el dörömbölni, majd ránézek itthon (gondoltam) az Interneten. A mellette lévő leromlott kastély épület beállványozva, a vakolat az épület alján körben lecserélve (festve még nincs), de láthatóan, mintha gazdája lenne és elkezdték volna felújítani.




Gálosfát elhagyva folytattuk utunkat hazafelé, útba esett a néhány éve felfedezett kis erdei völgy, ahol rengeteg hóvirágot láttunk, megálltam és besétáltam néhány képet készíteni, valóban kibújtak a hóvirágok.



  

  


Folytatva a hazafelé tartó utunkat, Siófok - M7 - Budapest lett az útvonal, esemény nélkül, nem túl sok idióta sofőrrel, így egy kellemes napunk volt +1 óra szántóföldi kalandozással fűszerezve.

A szarvaspörkölt finom volt, az őzikék között sétálni is csodás volt, a Gálosfa Vendégházat még meg kell ismerni, a hóvirágok is csodásan néztek ki, jó napunk volt, este 19 órára haza is értünk, 7 óra autózás, 470 km vezetéssel.

A Szarvas Farm-ról még néhány kép:

  

  

  

  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Németország, Königsee

Magyar Állami Földtani Intézet

Nemzeti Kastély Program I.Ütem lezárása (2023.12.17.) állapotok, tapasztalatok