Ökopark Bükkösd - 2021.12.18.

Budapest-től jó messzire, eldugva Baranya menyében, de mi mégis rátaláltunk, jó néhány évvel ezelőtt.

Ökopark Bükkösd, Baranya megye7682 Bükkösd, Hársfa u. 13.

GPS: N 46.121894,E 17.991052

(2016.10.08.) - Éva párom a TV-ben látott egy riportot ("Gasztróangyal") felírta egy cédulára "Galagonya tanya" . Na innen kellett rátalálnom, de, hát a Google a barátom, hamar rátaláltam az Ökopark Bükkösd-re. A Facebook-on megtaláltam, érdekes, nem hétköznapi helynek tűnt.
Rálépve a WEB lapra, egy kedves invitálás kért rá, hogy iratkozzam fel a hírlevelükre, megtettem, 10% kedvezmény kupon érkezett az e-mail címemre. Jó időt jósoltak szombatra, felkerestük az Ökopark-ot, nem csalatkoztunk, kellemes délutánt töltöttünk el a parkban, de előtte megebédeltünk a parkban lévő Galagonya étteremben.

Udvariasan fogadtak már a park bejáratánál (recepció - pénztár), ugyancsak az étteremben is. Választottunk ételt, italt, melyet gyorsan meg is kaptunk, ízletes volt az étel, a végén bankkártyával fizettem, a kiszolgáló Hölgy megkérdezte, kedvezmény kupont nem hoztam?, mondtam, de igen, viszont annyira kedvezők az alap árak is, hogy nem szándékoztam igénybe venni. Válasz, de adjam csak oda, Ők szívesen adják a kedvezményt, így aztán 10% kedvezménnyel fizettünk.

Ebéd után körbejártuk a parkot, megnéztük a idehaza honos házi állatokat, a simogatóban, annak rendje és módja szerint Éva párom elvégezte az állatok simogatását, a halak etetését, kifelé sétálva ránk-köszönt egy tacskó, na Ő egy picit tartózkodó volt, nem engedte, hogy némi elemózsiáért lekenyerezzék.
Nem is írok többet, a képek magukért beszélnek, mindenkinek (felnőtt, gyerek), ajánlom, keressétek fel az Ökopark-ot, figyeljétek a WEB lapjukat, rendezvények, családi programok lehetőségeire.

Azóta jó néhányszor felkerestük a parkot, szállást nem vettünk igénybe, bár csábító az ajánlatuk, már megszerettük a saját ágyikónkat!

Történt, hogy találtak valahol egy eltévedt kis vadmalacot, megőrzésre a Ökopark átvette. Névadást hirdettek a malackának, a mi név-javaslatunkat fogadták el: DÖNCI. (hirdetmény).

Néhány éve voltunk utoljára, most (2021.12.18.) újból felkerestük. Feleségem a múlt héten olvasta az étlapjukat és nagyon szimpatikus volt a tartalma.
Eredetileg a nap utazási célja Bajna lett volna (Sándor-Metternich-kastély), de mivel az indulás már 10 óra körülire esett, így az ebéd már nagyon elcsúszott volna (így is 1/2 2 lett!), mivel Börzsönyben lévő Szent Orbán Erdei Hotel-be terveztem az ebédet. Odautazás Bajnára, kastélylátogatás, majd vissza Budapest és a Börzsöny, ez bizony már nem lett volna ebédidő (cukrosok lévén az időpontot nagyon nem szabad kitolni), végül így indultunk le Baranya megyébe, körbe az M0-áson és M6/M60/6.sz. főút-on.

Tényleg nem a szomszédunkban van, 3 óra autózás oda, 3 óra autózás vissza, 530 km (M6 oda és M7 vissza), útközben egy pokett-csoki + 1 banán, így kibírtuk 1/2 kettőig.
Feleségem már előre jelezte, hogy szeretnénk az étterem mellett közvetlenül parkolni, mivel a dombra fel gyalogosan már nem tudunk felmenni (feleségem 6 éve balesetben eltörte a combcsontját). A bejárati kapunál jeleztük, hogy szeretnénk autóval felmenni az étteremig, az engedélyt megkaptuk.

A kései időpontban 1 asztal volt foglalt, így bőven választhattunk a helyek közül. a belső berendezést kicserélték, étlapról választottunk:
  • sütőtök krémleves;
  • bableves szarvashúsból, házi tepertős pogácsával, tejföllel;
  • vasalt csirke sültkrumplival;
  • somlói galuska;
  • kapucsínó;
  • víz.
Bakkártyás fizetés, mivel a sütőtök krémleves csak nevében volt ez, így ennek felszámolásától eltekintett a Pincér.
Feleségem felajánlotta, ha kijön a szakács, elmondja neki, hogy mi volt a hiba és, hogy Ő hogyan készíti a sütőtök krémlevest, de a szakács hivatkozva arra, hogy már a vacsorára készül, így nem volt kíváncsi rá.
Fizettem és elindultunk hazafelé. Odafelé az M6-os unalmas autópályán utaztunk, hazafelé az M7-esre (Siófok) irányában autóztunk. Útközben megcsodálhattuk a lenyugvó napot.

Mostani (2021.december) látogatásunk során készült képek:

Egy éve nem tudjuk miért halt meg Cserdi polgármestere: INDEX.HU

Bükkösd-re utazva áthaladtunk Cserdi településen, így került most ide ez a kiegészítés!

2020. július 13-án holtan találták Bogdán Lászlót, a Baranya megyei Cserdi polgármesterét.
"Bogdán László halálának évfordulójára emléktáblát avatnak Cserdiben barátai, tisztelői, – olvasható a közösségi portálon számára létrehozott oldalon. Barátai, követői úgy vélik, erkölcsi kötelességük, hogy a fiatalon meghalt polgármester örökségét továbbvigyék.
......

A néhai polgármester, Bogdán László 2006 óta vezette a települést. Szokatlan retorikája, és sikeres településvezetése miatt gyakran vívta ki a média figyelmét. A nem mindennapi, rendhagyó ötleteivel még a nem romák körében is hatalmas tiszteletet váltott ki.

A hetven százalékában cigányok lakta falu az évek alatt megújult: parkosítottak, játszóteret építettek, a házak többségét felújították, megszüntették a munkanélküliséget. Bogdán oktatási programot indított, hogy a családok elsajátíthassák a háztáji gazdálkodáshoz szükséges ismereteket. Továbbá megvalósította, hogy a falu zöldség-gyümölcs termesztéssel önellátóvá váljon, és ezzel munkát is biztosított a településen élőknek.
"

Cserdi település

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon